dinsdag 2 juni 2020

Stilte

Ik woon direct tegenover een overheidsinstelling die de blauwe enveloppen verstuurd waar je in eerste instantie als je ze ziet een hartverzakking van krijgt. Normaal werken er ongeveer 2500 personen (of meer, ik heb ook aantallen gehoord van 5000) die ondanks de enorme massa redelijk rustig naar hun werk gaan maar dat het druk hier is aan het begin en eind van de dag is een gegeven. (er schijnt een enorm ondergronds complex onder het daarboven aangelegde park te zitten compleet met restaurants ed)

Nu al maanden niets, geen fietsen die overal gedumpd worden (terwijl er een enorme fietsenstalling onder het gebouw is). Er zijn nu genoeg parkeerplekken om hun eigen auto daar  kwijt te kunnen. Ook nu weer hebben ze de keuze uit een gratis ondergrondse parkeerplaats of een dure betaalde straatparkeerplaats. Ik heb dit ooit eens nagevraagd maar het schijnt dat eigen vervoer wordt tegen gewerkt, kom maar met de fiets en/of openbaar vervoer naar het werk is het devies. Dus ipv hun auto in de daarvoor bestemde ondergrondse parkeergarage te zetten nemen ze liever het risico beboet te worden want ik vermoed dat ze door hun werkgever erop aangesproken worden als ze te vaak hun auto in die garage zetten.

De buurman werkt bij de desbetreffende instelling en die wist al te melden dat het thuiswerken nog wel even gaat duren misschien wordt het wel september. Hopelijk vindt er een omslag plaats en wordt er meer thuis gewerkt zodat de rust die hier nu heerst blijft. Dat zo'n grote groep werknemers thuiswerken scheelt enorm en het is beter voor het milieu. De gemeente is dan wel hun melkkoe kwijt want als hier de boa's kwamen was het een rustige dag als er maar 10 bekeuringen werden uitgedeeld in een tijdsbestek van 1 uur. 

Begrijp me niet verkeerd, een beetje reuring vindt ik echt niet erg maar dit is toch even net iets beter. Het is vooral lekker wakker worden, alhoewel ik wel redelijk aan het geroezemoes (lawaai) gewend was maar nu merk ik pas het verschil. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten