dinsdag 23 juni 2020

Loonsverhoging

Deze maand was het dan zover, het zou de eerste maand worden waarin ik kon zien hoeveel de extra functie preventiemedewerker mij zou gaan opleveren. Maar voordat het zover was bleek dat ze de extra beloning voor BHV-er eraf hadden gehaald, daar waren ik en mijn collega  niet zo heel blij mee want beide functies staan totaal los van elkaar en leveren beide verschillende taken op.

Er was afgesproken dat we iedere maand €50 euro bruto erbij zouden krijgen en als dat nou inclusief BHV vergoeding zou zijn geweest zou dat in totaal bruto €63 zijn voor beide extra functies namelijk €13 voor de bhv functie (bedrijfshulpverlener) en €50 voor de functie van preventie medewerker. Dat gaat dus niet door, het wordt in totaal €50 bruto voor beide functies. Mijn collega die de functie samen met mij heeft geaccepteerd was het daar niet mee eens maar ik heb hem gezegd 'laten we het eerst nu 1 jaar aankijken en zien wat het ons aan extra werk oplevert en of we vooruitgang zien vwb  veiligheid & welzijn in en van het bedrijf'

Gelukkig waren we het daar al snel over eens. Het levert mij netto €20 per maand op. Ik heb besloten deze €20 in zijn geheel bij mijn spaarbedrag te doen zodat ik over 1 jaar het geld niet mis mocht ik de functie aan een ander overdragen. Ik denk dat ik het in z'n geheel bij de hypotheekaflossing leg. Alle kleine beetjes helpen. Het levert op jaarbasis weer €240 extra op die ik kan gebruiken voor de extra hypotheek aflossing.

We hebben inmiddels de 2 cursusdagen gehad die we gelukkig op het bedrijf konden volgen dus daar was niets mis mee. Het was allemaal zeer interessant en ik besef nu dat je een soort bemiddelaar gaat worden in het bedrijf. Je moet proberen om ervoor te zorgen dat iedereen op een zo'n veilig mogelijke manier werkt. Waarbij ook het welzijn van de werknemer niet mag worden vergeten. Wanneer het onverwachts toch mis gaat ben je erbij om e.a. te registreren, ervan te leren en om te kijken hoe je het in de toekomst kunt voorkomen maar nog veel belangrijker is dat je als preventie medewerker probeert het niet te laten gebeuren. Het is een functie die veel omvattend is. De tijd zal het leren hoe we dit gaan aanpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten