dinsdag 18 februari 2020

Financieel jaaroverzicht, hulp gevraagd!

Elk jaar maak ik zo rond het einde van het jaar en het begin van het nieuwe jaar een financieel overzicht van het jaar dat gaat komen. Hierdoor weet ik globaal wat er binnen komt en wanneer er grotere bedragen zoals jaarrekeningen van oa verzekeringen eraan zitten te komen.

Het is nu februari en ik heb het nog niet gedaan. Ik voel me er gewoon 'naakt'  bij. De reden waarom ik niet heb gedaan is vanwege het feit dat het software programma excel er mee is gestopt. Toen ik mijn laptop kocht kreeg ik het office programma er voordelig bij. Ik meen me te herinneren dat ik nog heb gevraagd 'betekent dit na het einde van het jaar geen updates meer maar kan ik het dan nog wel wel gewoon gebruiken' Dat werd inderdaad beweerd. Nou dat blijkt dus niet.

Ik zoek nu dus een manier om een oude (gratis) versie te installeren zodat ik gewoon mijn financiele overzichtjes nog kan maken. Ik begrijp dat ik de nieuwste versie niet gratis kan krijgen maar aangezien ik geen zware gebruiker ben zou ik al heel tevreden zijn met een gratis oude versie.

Iemand suggesties? Waar zou ik dit eventueel vandaan kunnen halen of zijn er nog andere mogelijkheden want ik wil wel graag weer zo'n jaaroverzicht maken. Ik kan dan namelijk precies zien wanneer er bepaalde jaarrekeningen aan zitten te komen. Ik hoorde al iets van een g**gle spreadsheet versie, is dat wat?

2 opmerkingen:

  1. Openoffice kan ook excelbestanden openen en kan je gratis downloaden. https://www.openoffice.org/download/index.html

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen