zaterdag 29 februari 2020

Crash

Het zal niemand ontgaan zijn de beursen zijn ingestort. Iedereen in paniek en ik....niet. Maar dat heeft redenen, een daarvan is dat prijzen van de aandelen nu weer binnen mijn budget komen te vallen. Er zijn weer mogelijkheden en die ga ik benutten. Denk nu niet dat ik er bakken geld tegen aan ga smijten want die heb ik eenvoudig niet maar ik ga zeker kijken of ik mijn hoeveelheid aandelen wat kan vermeerderen.

Een tweede reden is dat wanneer je in aandelen zit je dit kan verwachten. Het zou heel klote zijn als het gebeurt vlak voor je pensioen en je het geld wat je in aandelen had geinvesteerd voor een aanvulling op je pensioen had willen gebruiken maar in mijn geval is dat nu niet aan de orde. Pfffffff

Ik probeer al een tijdje al het beetje geld wat ik over heb te investeren in dividend aandelen te stoppen zodat ik een passief inkomen opbouw maar dat loopt nog niet heel erg vlot. Simpelweg omdat ea zo duur was en ik toch wel een beetje lui & laks was en ben om me er echt in te verdiepen. Als ik in een goede maand $10 dividend krijg ipv $5 dan reken ik mezelf al rijk. Nou dan weet je het wel, het is nog niet veel. Ik moet er immers wel wat aan doen en dat heb ik de afgelopen 2 jaar niet gedaan. Ze waren simpelweg gewoon te duur. Maar dit jaar staat het dan toch echt op het programma. Het doel is om dit jaar €500 te investeren.

Dat is niet veel voor sommigen maar genoeg voor mij. Aan het begin dit jaar begon ik enthousiast en kocht ik aandelen van een 'groep bedrijven' die elke maand uitbetaalt. Ik ging van een kleine 25 aandelen naar 87 aandelen en daar komt nu elke maand vast $5 binnen. Dat wil ik graag dit jaar opschroeven naar $10 pm. Maw ik moet aandelen kopen. Nu met de crash hoop ik dat e.a. gedaald is waardoor ik meer waar voor mijn geld krijg. Ik beken dat ik nog niet heb gekeken, ben namelijk de naam van de aandelen vergeten. ( zo zie je maar weer hoeveel aandacht ik er aan besteedt) Dus eerst inloggen op mijn beleggingsaccount en dan maar eens even aan de slag.

Ik denk dat ik maandag nog even afwacht en dan ervoor ga. (of niet als ineens de beursen verrassend genoeg weer opveren maar dat lijkt me stug)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten