donderdag 4 juli 2019

Lekkage deel 2

Ik vertelde in mijn vorige blog dat ik lekkage in het plafond van de toilet had (en/of nog heb)  Ik heb de bovenbuurvrouw gesproken en gevraagd of zij problemen hadden met hun douche/toilet en wat bleek. Ze hadden een verstopte douche.

Na wat heen en weer gemail met de daadwerkelijk eigenaar van het pand mochten ze een rioolexpert erbij halen maar de buurvrouw was zelf al pro-actief geworden en had de douche put volgegooid met ontstopper en dit een nacht laten weken om het vervolgens stevig door te spoelen en dat schijnt te hebben geholpen. Ze meldde dat de douche afvoer weer als een tierelier doorliep.

Na dit bericht heb ik nogmaals het plafond goed schoongemaakt en nu is het sinds vorige week woensdag afwachten of het inderdaad is opgelost. Het schijnt te hebben geholpen, ongetwijfeld is het plafond nog een beetje vochtig maar de schimmel komt in ieder geval een stuk minder snel terug en is bijna niet meer te zien. Ik denk zelf dat ik het nog 2 weken geef en dan is waarschijnlijk (hopelijk) alles weer droog geworden.

Een hoop mazzel dus, ik had echt geen zin om het plafond eruit te laten breken. Het is natuurlijk nog niet helemaal opgelost maar als  het daadwerkelijk goed droog is dan kan ik het plafond schilderen en is het weer in orde. Nu maar hopen dat de lekkage van boven inderdaad het probleem is geweest en dat ik nog even geduld moet opbrengen om het goed te laten drogen. Ik wacht nog maar even af.

1 opmerking:

  1. Schade aan je huis, veroorzaakt door lekkage bij je (boven)-buren wordt gedekt door de verzekering van die buren!

    BeantwoordenVerwijderen