woensdag 31 juli 2019

Brutalen hebben.....

Vorige week plaatste mijn directe naaste buurvrouw haar woning op funda voor €169.000. Het appartement is heel iets groter dan de mijne, ik geloof 5 m2. (niet veel dus) Diezelfde dag nodigde ze het hele blok uit om de week erop gezamenlijk een sapje/koekje/borreltje ter afscheid te drinken bij ons in de voortuin. Lees, gele grasstrook but who cares!

Ik besloot gelijk maar eens te kijken op Funda en uiteraard ga je dan vergelijken. Het was netjes maar her en der vond ik dat er een likje verf kon worden gebruikt maar over het algemeen zag het er goed uit. Ohh, wat heeft ze een leuk halkastje staan, die wil ik ook wel hebben. Mmmm zou het raar zijn als ik tijdens de borrel vraag wat ze er mee van plan is. Normaal zou ik zoiets niet doen maar zoals ik al in de titel van deze blogpost vermeldde...brutalen.

Afgelopen weekend was het zover, de borrel. Er werden een paar stoelen neergezet, tafeltje en dat was het dan maar het was lekker ongedwongen en gezellig. Gedurende de borrel kwamen er voortdurend mensen bij haar aan de deur om spullen die ze had verkocht via Marktplaats op te halen. Ik trok de stoute schoenen aan en vroeg naar het kastje. Ze twijfelde nog een beetje, wilde hem eigenlijk niet kwijt maar aan de andere kant. Even later zei ze, ik denk er nog even over na maar als ik hem weg doe ben jij de eerste. Akkoord. Diezelfde avond nog, appte ze me en bood het kastje aan voor €20. Geen probleem meldde ik, akkoord.

De volgende dag, zondag hebben we hem samen even naar mijn hal verhuisd en nu ben ik dus de trotse bezitter van een halkastje voor maar €20. Hij is een stuk smaller dan diegene die ik er had staan. Hij is een stuk groter maar ook een stuk smaller en hij staat werkelijk grandioos. Ik ben supertevreden, heb de buurvrouw diezelfde avond een foto toegestuurd met de mededeling dat hij heel goed op zijn plek staat.

Ter info; haar appartement was binnen 1 uur op Funda verkocht voor maar €2000 onder de verkoopprijs. De verkoopprijs die behoorlijk hoog was ingezet door zowel haar als haar makelaar maar desondanks was het appartement zo weg. Een particuliere belegger had zijn kans schoon gezien.

Dat is minder goed nieuws want huurders zijn toch altijd net even iets minder zuinig op hun omgeving dan de daadwerkelijke eigenaar die er zou gaan wonen. Alhoewel mijn bovenburen dat weer helemaal onderuit halen. Er was laatst een wasmachine gebracht en de oude was weer meegenomen en die had tijdens het vervoer naar beneden lopen lekken. De bovenburen van wie de wasmachine niet eens was hebben de hele vloer van het trappenhuis dezelfde dag nog lopen dweilen.

1 opmerking:

  1. Ik denk dat het verschil tussen huurders en kopers een beetje een soort vooroordeel is, eerlijk gezegd ;) Natuurlijk zul je ze ertussen hebben zitten, maar zeker niet alle huurders zijn niet zuinig op hun omgeving natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen