woensdag 3 oktober 2018

van Strijkijzer naar Koffiezetapparaat

Afgelopen weekend had ik eindelijk de moed, tijd en zin gevonden om datgene te strijken wat er al weken lag. Ik strijk niet zo heel veel maar sommige kledingstukken hebben dat gewoon nodig. Omdat ik niet zo'n liefhebber ben van strijken blijven die kledingstukken dan ook behoorlijk lang liggen. Ik ben retegoed in het vinden van allerlei uitvluchten waarom dat nog wel even kan wachten.

Echter dit weekend wilde ik er eindelijk van af. Alles klaargezet, strijkijzer aan, ik loop even weg en wil daarna, in de veronderstelling dat het ding inmiddels goed heet is gaan strijken. Niets, nada, noppes, hartstikke koud. Mmmm stekker er niet goed in gedaan, nee dat ding zit er goed in. Even schudden, misschien helpt dat (weet ik veel) maar niets, wellicht moet ik iets langer wachten. Eigenlijk wist ik het wel, dat ding is overleden, richting strijkhemel gegaan, hij is denk ik al meer dan 10 jaar oud dus dat mag ook wel.

Tja, wat nu. Ik had mezelf beloofd hand op de knip. Aha! de kringloop, misschien hebben ze daar nog wel een 2e hands. Zo vaak gebruik ik dat onding toch niet dus dat kan makkelijk. Ik moet hem toch hebben en een 2e hands is toch nog een klein beetje 'hand op de knip'

Vanmiddag maar eens rondgekeken, nee geen strijkijzer maar wel een heel mooi simpel koffiezetapparaat. Het apparaat wat ik nu heb heeft barsten in de voorzijde waar de knoppen zich bevinden maar voor de rest doet het ding wat het moet doen maar.....nu ik deze zie, gloednieuw en maar €5,00.

Ik had al rond gekeken waar ik een simpele nieuwe zo goedkoop mogelijk kon kopen maar nooit aan de kringloop gedacht. Bovendien had ik me erbij neer gelegd dat ik nu even zuinig aan moest doen vanwege de vele dure uitgaven die ik dit jaar al had gedaan maar ja, dit kon ik toch niet laten lopen. Het koffiezetapparaat moet worden vervangen dus waarom niet nu en waarom niet met deze mooie uit de kringloop.

Nou dan weet je het wel, ondanks het feit dat ik mijn 'hand op de knip' wil houden ging ik overstag. Dus nu heb ik een gloednieuwe 2e hands koffiezetapparaat in plaats van een strijkijzer.

Eenmaal thuis bewonderde ik nogmaals mijn aankoop, er zit nog geen krasje op, hij is helemaal nieuw. Hier blogt dus een 'happy coffee drinker' die trots is op haar nieuwe aankoop.

3 opmerkingen:

  1. Bij action strijkijzer €9.95.
    Meestal komt alles tegelijk��.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hand op de knip en geld uitgeven gaan misschien niet samen, maar in dit geval vind ik van wel hoor. Als je toch hebt besloten dat er een koffiezet-apparaat moet komen (want opgieten is ook een mogelijkheid) dan is 5 euro voor een nieuw apparaat een prachtige prijs. Het zou dom zijn als je die had laten staan, om over een paar weken meer geld te gaan uitgeven aan zo'n apparaat. Hopelijk kun je binnenkort ook een strijkijzer vinden bij de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie prijs zeg! Dat is echt geen geld. Heb je ook een foto ervan?

    BeantwoordenVerwijderen