woensdag 17 oktober 2018

Verzekering goedkoper geworden

Enige tijd geleden kreeg ik een mail van mijn verzekeraar dat de jaarlijkse betaling van mijn inboedel en glasverzekering er weer aan zaten te komen. Wat schetst mijn verbazing, het bedrag klopte van geen kant. Ik zuchtte nog eens diep, wat gaat hier nu weer fout. Gatverdarrie, moet ik daar weer achteraan.

Ik logde in of althans dat probeerde ik maar zoals gewoonlijk was ik weer mijn wachtwoord vergeten en mijn inlognaam. Eerst weer dat corrigeren. Ik kom niet zo vaak op de site, alleen als ik moet betalen of er gaat iets mist waardoor ik ze nodig heb. (gelukkig nog nooit gebeurt) met andere woorden ik kom alleen op hun site wanneer er betaald moet worden.

Vorig jaar heb ik de hele betaling over het hoofd gezien omdat ze deze (ik ben er nog steeds van overtuigd) zonder mijn medeweten en akkoord digitaal in mijn account hebben gezet waardoor ik de hele betaling ben vergeten of liever gezegd ik wist van niets. Pas nadat ik een maand later een herinneringsbrief kreeg en ik vervolgens belde waarom ik die brief had gehad meldde men dat ik vanaf nu alles digitaal kreeg aangeleverd. (wellicht heb ik hun mail daarover gemist, denk ik, vermoed ik, geen idee)

Enfin, na veel geharrewar log ik eindelijk in en wat blijkt, de inboedel en glasverzekering is nog steeds mijn verzekering alleen ze hebben alles nagekeken, opgeschoond, aangepast en weet ik veel wat nog meer en in plaats van dat ik €138 (afgerond) moet betalen is het nu €89 euro geworden. Na nogmaals alles te hebben bekeken kon ik het addertje onder het gras nog niet vinden. Ik krijg het gevoel dat ik iets niet zie wat ik moet zien, hebben ze de verzekering 'kaal' geplukt, nee volgens mij ook niet. De betaling dus maar in mijn bank klaargezet en de aantekening in mijn to-do-lijst gemaakt dat ik mijn zus maar eens moet gaan vragen.

Ze werkt bij diezelfde verzekeringsmaatschappij en weet dus hoe, wat en waarom. Nu alleen dat niet vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten