zondag 21 oktober 2018

Supermarkt experiment

Sinds 2 weken haal ik mijn boodschappen op donderdagavond na mijn avonddienst. Dat betekent dat ik om ongeveer 20.45 de supermarkt instap. Er is dan veel bedrijvigheid qua vakken vullen maar dat maakt mij niet zo heel veel uit. Er is dan een enorme afprijzing van producten die ik wel zie zitten. Ik heb nu al 2 weken lang brood van de duurste bakker in heel mijn gemeente voor de prijs die ik normaal betaal voor supermarkt brood. Het is overigens heerlijk brood, duur wil namelijk niet altijd zeggen dat het lekker of goed is. Ik koop er meerdere van en doe wat ik niet nodig heb ik de vriezer.

Heel veel producten die ik koop zijn dan afgeprijsd omdat het de dag voor vrijdag is en de vakken leeg moeten om de nieuwe producten te herbergen die in het weekend gekocht worden als het andere publiek de wekelijkse boodschappen doet. De afgelopen twee weken is mijn weekbedrag nu al 2 tot 4 euro onder het budget bedrag. Het lijkt niet veel maar als je dat gedurende een heel jaar lukt en of doete scheelt je dat €16 in de maand en voor een heel jaar is dat meer dan €200 euro. Kijk daar doe ik voor, dan wil ik best op donderdag avond 20.45 de winkel instappen. (hij is open tot 22.00 dus tijd zat)

Ik heb dan de verste producten die ik nodig heb, die zetten ze er dan namelijk net in en ik heb producten die ik tegen een gereduceerd tarief kan kopen. Het zijn uiteraard wel producten die ik normaal ook al koop. Het besluit is dan ook om voorlopig op donderdagavond boodschappen te blijven doen. Ik kijk wel of het daadwerkelijk iets oplevert maar het is het proberen waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten