donderdag 30 november 2017

Herinnering

Dinsdag kreeg ik via de post een herinnering van de rekening vwb mijn woonverzekering. Een aanmaning, wat krijgen we nu dacht ik, wat is dit, ik heb niet eens het origineel ontvangen. Eerst maar eens kijken of ik kon zien in mijn bankrekening of  ik nu deze nu wel of niet had betaald maar nee, de laatste dateert alweer van oktober 2016. Ze hadden dus gelijk maar ik kon ook niets vinden in mijn verzekeringsmap, toch maar eens even bellen.

Het duurde even voor ik aan de beurt was maar uiteindelijk had ik een levend persoon aan de lijn. Uitgelegd wat het probleem was en waar nu de schoen wringt. Ze waren overgestapt op digitale post, dat is heel leuk maar dat is nooit aan mij uitgelegd of gevraagd. Alle post was dus via mijn digitale loket verstuurd en ze hadden mij daarover een mail gestuurd. Ik was een beetje verbaasd, er begon zich vaag achter in mijn hoofd wat te roeren maar ik weet zeker dat ik er niet op had gereageerd omdat ik op z'n minst eenmaal per jaar post van hun wil ontvangen met daarin mijn verlengde polis inclusief een acceptgirokaart. Een klein beetje moeite doen voor een klant is er blijkbaar ook niet meer bij.

De medewerker wist mij te vertellen dat ze niet meer met acceptgirokaarten werkten. Toen hij meldde dat hij dan voor dit jaar dan nog wel een acceptgirokaart wilde versturen zei ik subtiel dat ze die blijkbaar ineens wel met de herinnering mee kunnen sturen. Wat een gelul....maar dat laatste zei ik niet. Ik zuchtte maar eens diep, bedankte de medewerker en hing op.

Op zoek naar mijn digitale loket. Ik had daar dus nog nooit ingelogd en moest de gehele procedure doorlopen voordat ik uiteindelijk ' mijn loket' kon bekijken. Daar stond de rekening van vorig jaar ook al in maar die had ik nog wel ontvangen via de post. Je wordt of je nu wil of niet gedwongen de digitale snelweg op te gaan en begrijp me niet verkeerd, ik ben er niet op tegen mits je de 'klant' een keuze laat en laten ze dat nou net niet hebben gedaan. Ik kan me werkelijk niet herinneren dit ooit te hebben toegestaan maar aan de andere kant is het misschien ook wel mijn eigen schuld dat dit gebeurt en had ik me er tegen uit moeten spreken.

Het hele nadeel heeft wel een voordeel, ik was al heel lang van plan om langzaamaan ook al mijn papieren digitaal op te slaan dus dan is dit een goed begin. Ik heb het op een USB stickkie gezet in een mapje genaamd 'verzekeringen'. Ik bedenk later wel of ik dit zo wil houden of dat ik nog ergens anders op sla.

2 opmerkingen:

  1. Zo wordt je inderdaad gedwongen. Ook al een paar keer mee gemaakt,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังตลก

    BeantwoordenVerwijderen