zaterdag 18 november 2017

Offertes VVE jaarplan

Begin dit jaar, februari 2017 hebben we als VVE ingestemd met een plan waarin stond dat we dit jaar, dubbele beglazing voorzijde zouden krijgen en aansluitend zou alles aan de voorzijde geschilderd worden. Tevens zou de verlichting in de trappenhal worden aangepakt. Halverwege het jaar trokken we eens aan de bel bij de firma die dit alles zou regelen want we zaten op de offertes te wachten.

Het antwoord dat we kregen was niet was we wilden horen, het was zeer druk in de bouw, het kon nog wel even duren. We kregen het gevoel dat ze er gewoonweg nog niets aan hadden gedaan maar nu is er eindelijk schot in de zaak. We kregen de offertes en tot onze stomme verbazing stond er zo veel meer in dan we hadden afgesproken. Ik was behoorlijk 'pissed off'. Ze hebben nota bene zelf het jaarplan gemaakt en we hebben daar in februari over gestemd en nu sturen ze ons veel meer dan dat we hebben gevraagd.

Aangezien we niet zo'n grote VVE hebben moeten we op de centjes passen. We besloten fase 2, dat is de achterkant van ons complex achterwege te laten en ons nu alleen te concentreren op de voorzijde. We willen dus dat eerst de voorzijde goed wordt aangepakt maar ook daar stonden werkzaamheden in de offerte waar we het niet eens over hebben gehad in de vergadering van februari. We hebben dus een aantal dingen geschrapt wat in onze ogen niet nodig was.

Ik zal een paar kleine voorbeelden geven, het schoonmaken van de kunststof kozijnen, we hebben inderdaad kunststof kozijnen maar daar komen ze niet eens in de buurt met hun werkzaamheden dus waarom schoonmaken. Sus kasten in de dubbele beglazing, kost een hoop maar zowel mijn buurman als ik vroegen ons af waarom moeten die erin als er vlak boven een klapraam zit. Onnodig dus !

Er stond een post met daarin de vermelding vervangen panelen. Dit zijn de houten panelen aan de voorzijde welke gesitueerd zijn onder de ramen van in mijn geval de slaapkamer. Die zouden er dan uit worden gehaald, geisoleerd worden en dan zouden er nieuwe panelen in worden teruggeplaatst. We hadden hier niet om gevraagd maar dit wilden we dan nog wel extra laten doen. We zouden dit niet kunnen als we zowel de voorzijde als de achterzijde aan zouden pakken.

Er zou dan niet of nauwelijks nog een reserve potje over blijven en dat zagen we niet zo zitten omdat we, naar mijn mening altijd een potje voor noodgevallen moeten behouden. Gelukkig was de buurman het helemaal met me eens dus het onderhoud van de achterzijde moet dan nog even wachten.

De buurman had al contact gehad met onze tussenpersoon en hij had gevraagd hoe het vervangen van de panelen dan ging omdat de meeste bewoners hier hun verwarming tegen aan hebben staan. Onze contactpersoon wist dit niet heel goed te beantwoorden. We hebben besloten hiermee akkoord te gaan mits de verwarming niet hoeven te worden verwijderd om de panelen te vervangen en te isoleren, dit omdat dan de kosten te hoog gaan worden en de meeste bewoners hebben daar een verwarming zitten.

Ik snap ook niet goed waarom dan eventueel de verwarming verwijderd zou moeten worden omdat je via de buitenzijde de houten latjes verwijderd, de isolatie erin verwerkt en de nieuwe panelen er weer op monteert. Maar goed, de buurman zou van de week via de mail aangeven voor welke firma (offerte) we gaan en gelijk aantal vragen en opmerkingen erbij plaatsen.

Het is dus nu afwachten op antwoord op onze vragen en/of opmerkingen waarna wij onze definitieve keuze vwb werkzaamheden bekend maken. De firma die het zal gaat doen is al door ons gekozen en wanneer alles goed gaat wordt er in maart/april 2018 begonnen. Eindelijk! Het enige wat er dit jaar volgens plan is gedaan is de verlichting in onze gemeenschappelijk trappenhal.

1 opmerking:

  1. Zijn jij en jouw buurman de enige in de VvE die dit soort beslissingen ondernemen?

    BeantwoordenVerwijderen