dinsdag 6 september 2016

Voornemens voor na de vakantie.

Het is mijn laatste week vakantie, ik ben er totaal nog niet aan toe om al weer te beginnen. Het is heel duidelijk tot me door gedrongen dat ik geweldig in de rode zone heb zitten werken afgelopen tijd. Ik ga vanaf volgende week voor mezelf kiezen.

Wat zou dat concreet in de praktijk gaan betekenen. Ik hoef en wil niet meer alles weten wat zich in het bedrijf afspeelt, mijn eigen wereld is even genoeg. Nee, zeggen is ook een vak.

Ik ga proberen om mij niet meer te ergeren aan de werkwijze van collega's. Dit is een probleem die ik zelf in de hand heb, ik ben nu eenmaal een enorme controlfreak. Het feit dat een collega op een andere wijze een probleem aanpakt wil niet zeggen dat dit niet correct is, soms is het misschien zelfs beter, als ik dat nu maar in de gaten hou scheelt dat mij een enorme berg van zelfopgelegde druk.

Indien ik ziek ben, lees snotverkouden oftewel in de zin dat ik mezelf dan in de weg zit is het OKE om me ziek te melden ipv door te lopen. Dat duurt immers altijd langer dan even 1 a 2 dagen thuis zitten. Ik zeg dit vaker maar nu ga ik het ook daadwerkelijk doen, mijn lichamelijke gezondheid gaat voor.

Gedurende de vakantie heb ik me totaal niet gehouden aan mijn afslankregels, ik heb het laten lopen, ook dat wil ik weer oppikken. Rust en regelmaat qua eten, levensstijl en in mijn baan. Het sporten weer oppakken, dat is er een beetje bij ingeschoten, deels door moeheid en hectiek.

Als ik iets leuks wil doen dan ga ik dat ook doen, zo ga ik bijvoorbeeld dit najaar nog een weekendje weg met een goede vriendin. Ik neem dan lekker een dagje vrij, om de een of andere reden deed ik dit nooit, dagje vrij, weekendje weg, geen idee waarom ik dat niet deed. We gaan waarschijnlijk naar Groningen maar locatie en tijdstip staan beide nog niet vast. Er is nog iets over van het vakantiebudget dit jaar dus dat komt mooi uit.

Nu hoop ik dat ik dit ook inderdaad ga doorvoeren. Ik zal het echt proberen. Misschien is er hier een workshop voor, ik hou me aanbevolen. Suggesties zijn altijd welkom om deze dame die zichzelf teveel druk oplegt te laten inzien dat het ook met minder kan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten