zondag 11 september 2016

Stoken

Voorlopig hoef ik de verwarming niet aan te doen, vorig jaar om deze tijd had ik al een paar keer s'avonds de verwarming aan. Ik las laatst dat het inderdaad in september 2015 erg koud was, wat nu dus duidelijk niet het geval is. Er komt nog een warme week aan en als ik de vooruitzichten mag geloven gaat het voorlopig nog wel even zo door, weliswaar niet zo warm maar de 20 graden wordt gehaald volgens de meteorologen.

Ik noteer 1 keer per week de meterstanden en tot nu toe is die 1 a 2 kuub. (zeg ik dat zo goed) Omstreeks deze tijd vorig jaar zat ik 'al' op 4 a 7 kuub per week. In beide standen zit natuurlijk ook de warme douche verwerkt. Ik pak dus behoorlijk wat kuubjes terug op het schema de laatste tijd.

Ongeveer eind oktober krijg ik de afrekening en ik ben dus super benieuwd hoe het dit jaar zal zijn. Misschien krijg ik toch nog wat geld terug, blijft het termijn hetzelfde of gaat het naar beneden of omhoog. Ik denk zelf dat ik misschien nog iets terug krijg en het termijn bedrag hetzelfde blijft of zelfs naar beneden kan. We zullen zien.

Hopelijk gaat het nog even zo door want de kou hield dit jaar behoorlijk lang aan, in mei was het soms nog net iets boven het vriespunt bij ons in de provincie. We hebben dus ook wel wat in te halen dacht ik zo.

Sinds halverwege dit jaar heb ik een slimme meter, ik heb deze niet op dagelijks uitlezen laten zetten, hoe graag mijn energie maatschappij dit ook wil. Elke twee maanden vindt ik meer dan genoeg, men hoeft niet te weten hoe ik mijn dagen indeel. Ik geloof namelijk nog steeds het hun beveiliging zo lek is als een zeef en dat een beetje hacker dit zo gehackt heeft en dat daardoor alle gegevens zo op straat komt te liggen en men dan zo kan zien of ik wel of niet thuis ben op bepaalde tijdstippen cq. dagen.

Het is wel frappant dat men dit elke keer vraagt op het moment dat ik op hun site inlog. Ik heb het nu dus weer geweigerd en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat weer dezelfde vraag wordt gesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten