maandag 28 maart 2016

Schilderen

Momenteel ben ik bezig met schilderen, nou ja niet op dit moment want ik ben bezig met mijn blog. Ik was vanochtend om 09.00 begonnen en heb even een pauze ingelast. Het houtwerk moet geschilderd voordat ik de muur ga doen. Ik heb er geen zin in en dat is lastig werken, de muur schilderen heb ik geen problemen mee maar die kleine plintjes, hoekjes enzovoort....walgelijk. Ik had ze gelukkig al geschuurd en nu ben ik bijna klaar met de eerste laag.

Ik had vanochtend nog niet eens 1 meter geschilderd toen ik al dacht, meid waar ben je aan begonnen. De planning is dat ik vandaag het houtwerk doe en morgen de muur maar zoals het nu gaat moeten er meerdere lagen op het houtwerk dus ik vermoed dat het woensdag wordt voordat ik de muur kan doen. bleghh. De vorige eigenaar had alles grijs, dat is op zich niet zo heel erg maar dat betekend dat ik met de witte (parel) verf meerdere lagen moet doen anders blijft dat grijze er doorheen schijnen.

Nu ik hier zit en kijk naar het eerste gedeelte wat ik heb gedaan zie ik nu toch wel dat het optisch veel beter is om voor een veel lichtere kleur te kiezen. De plintjes die tegen het plafond aan zitten had hij namelijk ook grijs geschilderd waardoor het plafond optisch lager leek te zitten en dus de woonkamer kleiner leek. Het wordt dus gewoon even doorbijten en wanneer de muur in heel zacht grijs wordt geschilderd lijkt het allemaal al veel beter. (ik spreek mezelf moed in, dat merk je wel) Het houtwerk wat grijs is wordt parelwit en de muur die wit is wordt zachtgrijs, snappen jullie het nog.

Ik wil dan op die muur een mooi fel gekleurd kunstwerk, lees schilderij hangen zodat het eraf spat. Ik wil zoveel dus of het dat wordt weet ik niet maar op dit moment heb ik dat in mijn hoofd. Ik zit ook te denken aan die grote witte letterbak van VT-wonen, dan kan ik er ook nog wat in zetten. Ik weet dus nog niet helemaal wat het gaat worden. Het moet natuurlijk niet een grote grijze massa worden.

Ik heb geen hekel aan schilderen en zet mij in een kamer neer en vertel me dat de muren geschilderd moeten worden dan doe ik dat fluitend, heerlijk vindt ik dat maar het houtwerk.....ach, wee, zucht en steun.

Het weer zit me in ieder geval mee, het is somber, koud en het regent dus wat moet je anders doen op zo'n dag. Ik ga maar weer eens aan de slag.

3 opmerkingen: