maandag 3 augustus 2015

Meterstanden

Elke week op maandag noteer ik trouw de meterstanden, zo kwam ik er al achter dat ik veel te ruim zit vwb de maandelijkse termijnbetaling. Ik kan daar zo € 30,00 per maand afhalen en dan zit ik nog ruim. Ik doe het nog niet omdat ik hier eerst een jaar wil zitten en dan pas wil beslissen.

Doordat ik die meterstanden noteerde kwam ik er ook achter dat er een apparaat was die wel heel veel energie slurpte en dat was natuurlijk die oude koelkast. Deze is vorige week vervangen door een A++ koelkast en vandaag zou ik zien wat me dat zou gaan opleveren. Hij is er vorige week woensdag neergezet en die halve week leverde me al een besparing op van 11 kilowatt.

Ik ben dus reuze benieuwd wat een hele week gaat opleveren. Deze week had ik qua energie 25 kilowatt verbruikt, het bleek de laagste stand te zijn dit jaar. Zo zie je maar weer, het is even een uitgave maar die A++ koelkast gaat zichzelf terugverdienen.

Ik gebruik gemiddeld zo'n 0,5 kuub aan water, ( ik weet niet eens of je kuub zegt) dat ligt eraan of ik een wasje draai of niet. Soms draai ik 2 wasje in een hele week en soms geen eentje.

Momenteel bedraagt mijn gasverbruik zo'n 1 a 1,5 kuub per week. Ik vermoed dat dit voornamelijk voor het douchen is en een klein beetje voor het koken.

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om eerst een jaar daar te wonen en dan pas de maandbedragen aan te laten passen. We zitten nu in de zomer en veel van het verbruik vind toch in de winter plaats. In de zomer betaal je dus vaak teveel, maar dat word weer gecompenseerd met de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies, hoe graag ik ook had gezien dat het zo'n laag termijn gaat worden ik wacht eerst nog af

    BeantwoordenVerwijderen