woensdag 12 augustus 2015

Stookkosten 'oude' (Huur)huis

Vorige week kreeg ik een brief van mijn oude verhuurder. Ik kreeg nog stookkosten terug, het bleek maar liefst 220 euro te zijn. Elk jaar dat ik in mijn huurflat zat kreeg ik geld terug en raar maar waar elk jaar werd toch mijn maandelijkse bijdrage verhoogt. Ik snapte daar nooit wat van, hun redenering was elke keer, het kan een strenge winter worden. Ik mailde daar wel eens over of ik belde, hoe dat toch elke keer mogelijk was. Het ging weliswaar niet om tientallen euro's maar hoe kon het toch dat ik elk jaar veel geld terug kreeg en toch mijn maandelijkse termijn werd verhoogd. Ik vermoed dat ze niet eens keken naar het individu maar naar de gehele flat en daar baalde ik van, ik deed zuinig en de ander stookte voor de buurt en heel Nederland erbij en daar moest ik dan ook maar aan meebetalen. Ik kon het niet hard maken maar ik had heel sterk dat vermoeden.

Dit jaar zal dat voor het eerst anders zijn, ik zal geld terug krijgen (of er moet iets heel mis gaan met mijn en hun berekeningen) en mijn maandbedrag zal voor het eerst sinds mensenheugenis dalen. Ik hoef geen rekening meer  te houden met andere huurders in de flat, ik wordt afgerekend om mijn eigen beleid, ik zal direct resultaat zien van mijn zuinigheid. Ik heb het niet koud maar ik stook ook niet voor de buurt (of heel NL) Ik trek gewoon een extra laag kleding aan of ik gebruik een deken als ik het fris krijg.

Het geld wat ik terug krijg zal goed besteedt worden, ik koop daar namelijk een nieuwe binnendeur van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten