zaterdag 22 augustus 2015

Vakantie !

Eindelijk is het dan zover, ik heb 3 weken vakantie. Het worden klusweken maar niet dusdanig dat ik niets anders zal gaan doen. Ik heb nu al diverse 'afspraken' staan. Een BBQ om mee te beginnen, gevolgd door 2 dagen later een verjaardag en eind volgende week een heerlijke lunch. Er zit ergens ook nog een lekker etentje in het verschiet maar de precieze datum is nog niet vastgesteld. Ik geloof dat een bezoekje aan de I.KEA ook nog ergens zal worden ingepland.

Dinsdagochtend om 08.00 staat er een aannemer op de stoep vanwege een lekkage in de schuur. Ik heb de lekkage gevolgd en ik heb van de vermoedelijke oorzaak foto's gemaakt. Het regende meer dan 2 dagen achtereen vorige week en ik vermoed dat de regenpijp dacht, ik stop ermee, al dat extra water is genoeg geweest en wat ik niet aan kan dump ik gewoon overboord. De kunststoffen regenpijp komt uit in een soort ouderwetse ijzeren pijp die zijn beurt dan weer de grond ingaat. De kunststoffen pijp hangt er gewoon in en daar zit waarschijnlijk het euvel.

Ik hoop tenminste dat dit het probleem is want een andere optie is dat de riolering bij de bocht richting gemeenteriolering kapot is en al het water eruit sijpelt. De voorzitter van de VVE heeft de vaste aannemer ingeschakeld en die zal dus dinsdagochtend 08.00 komen kijken (en hopelijk oplossen)

Zoals ik al zei, toen het zo regende ben ik de lekkage gaan 'volgen' waar komt het vandaan, het bleek in de kruipruimte bovenop de riolering te druppen, wat zeg ik er liep af en toe een gestaagd straaltje water bovenop de rioleringspijp. Het resultaat was dat ik in mijn schuur een hele natte vloer kreeg, gelukkig was het in de schuur en niet ergens anders maar leuk is het niet. Ik ben benieuwd wat er aan te doen valt, eerst maar eens afwachten.

Ik ben begonnen met het leegruimen van de schuur en dat is me meegevallen. De lekkage had een paar kartonnen dozen bereikt dus daar begon het mee en voordat ik het wist was ik druk doende mijn schuur op te ruimen. Ach, het stond toch op mijn  to-do-lijst dus waarom ook niet nu al. Het was een kwestie van veel dozen nakijken en de leeg gekomen dozen weg gooien. Het kostte me 2 ritjes naar de papiercontainers bij een supermarkt maar nu kan ik tenminste weer de werkbank zien die in de schuur is gemonteerd.

Het is nog niet klaar maar ik ben op de goede weg. Er staan inmiddels een hele hoop spullen klaar om richting grof vuil te gaan. Het begin is er, nu de rest nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten