woensdag 27 mei 2015

Open Haard

Toen ik dit appartement kocht zat er een open haard in, nou ja zo'n elektrische dan. Het werd al snel duidelijk dat ik niet zo'n open haard persoon ben. Ik dacht alleen maar aan de energie rekening die zou oplopen als ik elke avond dat ding zou aanzetten en niet alleen dat, ik vind hem oubollig. Daar moet ik ooit nog eens wat aan doen dacht ik al op het moment van de verhuizing.

Afgelopen Pinksterweekend waren veel bouwmarkten open en ook nog eens met de nodige aanbiedingen. Ik had gezien dat de muurverf in de aanbieding was en dat was precies wat ik nodig had. Ik op de fiets er naar toe, ik probeer wat meer met de fiets te doen, de benzine vliegt er doorheen nu ik aan de andere kant van de stad ben gaan wonen en de rest van de familie in de oude wijk is gebleven dus daar ging ik.

Gelukkig hoefde ik niet zo'n grote hoeveelheid en besloot te gaan voor de 2,5 liter bak van het eigen huismerk, inclusief korting kostte me dat net iets meer dan 10 euro. Kwasten had ik nog genoeg ivm de verhuizing afgelopen jaar dus dat was geen kostenpost. Ik had er echter niet op gerekend dat mijn open haard kwasten eet, het is een ouderwetse bakstenen haard, gelukkig niet groot maar halverwege had de kwast het uiterlijk van iemand die met z'n vingers in het stopcontact heeft gezeten. Het kostte me 2 kwasten voor de eerste laag, de volgende dag nog eens 2 kwasten voor de tweede laag en nog ben ik niet tevreden.

Toevallig had mijn moeder nog een aantal ongebruikte kleine penselen liggen die ik wel mocht hebben zodat ik de kleine gaatjes goed kan bereiken. Het kost me gemiddeld 3 uur per laag en daar had ik vandaag even geen zin meer aan.

Ik heb hem wit geverfd omdat de open haard zwart was en ik nog niet weet wat voor een definitieve kleur ik hem wil geven, wit is dan een mooie basis om verder te gaan. Ik neig naar lichtgrijs omdat ik later dit jaar (of volgend jaar, ligt aan het budget) een mooie zilverkleurig wil kopen. (die ook wat moderner oogt qua vlammen enz)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten