zondag 30 april 2023

Regenton

 De kogel is door de kerk, we bestellen 2 regentonnen voor de tuinen van het complex. De buurvrouw en ik doen het uit onze eigen portemonnee. Wij verzorgen de tuinen en blij ben ik er niet mee want ook de andere bewoners hebben er tuinvoordeel bij maar goed, we kregen het er niet doorheen op de VVE vergadering van 2022. Aangezien wij toch voor de tuin zorgen lossen we het zo maar op. Ik heb er lol in als ik in de tuin werk dus dan maar zo. Ik krijg een zen gevoel als ik in de tuin loop te klooien en dat is de prijs van een regnton wel waard.

De voorzitter gooide allerlei beren op de weg en daardoor stelden we het een jaar uit maar nu hebben we er genoeg van. Ik zelf kan er ook wat van. We gaan het gewoon doen, die tuinen vragen in de zomer best wel veel water en op deze manier kunnen wij ze toch nog redelijk van water voorzien. (als het maar niet weer zo'n zomer als 2022 wordt) De buurvrouw heeft tuinmannen in haar familie met een tuinmanbedrijf dus daar worden de tonnen besteld, geleverd en geinstalleerd. We krijgen dan 10% familiekorting dus dat komt mooi uit. 

Afgelopen week hebben we er 2 uitgezocht, ze zijn 200 liter groot en er komt een standaard bij zodat ik de gieter eronder kan zetten. We proberen ze zoveel mogelijk achter planten neer te zetten zodat het minder in het oog valt. (ook 1 van de beren op de weg volgens de voorzitter) Tevens wordt er niet in de muur geboord maar komen ze op stoeptegels te staan. (weer een beer op de weg van de voorzitter weggewerkt)

Ik heb daar in de buurt een hele mooie hortensia staan die in de zomer vrij groot wordt. Alhoewel ik hem dit jaar behoorlijk heb teruggesnoeid heb ik er alle vertrouwen in dat wanneer hij eenmaal goed in bloei staat de regenton aardig wordt weggewerkt. 

Het is nu afwachten op de daadwerkelijke bestelling en levering, de buurvrouw had al contact gehad met haar familie en die zullen op hun beurt weer contact met mij en haar opnemen. Ik vermoed dat dit zal gebeuren op het moment dat de regentonnen geleverd en geinstalleerd worden. 


2 opmerkingen:

  1. Wij willen hier ook graag regentonnen hebben. Ook met het oog op een mogelijk droge zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle kleine beetjes helpen en het is zonde dat wanneer er gratis water beschikbaar wordt gesteld dat wij daar dan geen gebruik van maken.

      Verwijderen