donderdag 27 april 2023

Zwemabonnement 2023

 Deze maand was het weer zover, het abonnement stond weer te koop. Dit keer voor €41,50. Gelukkig niet zo heel veel duurder dan vorig jaar. Dat zou betekenen dat ik ook dit jaar ongeveer 5 keer moet zwemmen voordat ik het abonnement er weer uit heb. Dat moet lukken dat ik zo, vorig jaar was het 44 keer maar die zomer was uitzonderlijk mooi. Weinig regen maar veel droogte, hopelijk gebeurt dat dit jaar niet weer maar is het toch genoeg zomers om lekker te zwemmen. Alhoewel vorig jaar heb ik zelfs 2 keer gezwommen tijdens een regenbui. Dit betekent dat 44 zwemmen x €8.00 dagtarief = €352 oftewel ik heb mijn abonnement er ongeveer 9 keer uitgezwommen. Dat loont!

Het bad opent op 30 april, afhankelijk van het weer zal ik dan weer beginnen met zwemmen. De toegangsprijs voor een dagkaart is dit jaar maar liefst €8,80 per persoon vanaf 4 jaar. Ongelofelijk duur dus. Je bent dan wel een hele dag onder de pannen maar als je zoals ik alleen baantjes zou trekken en dan weer naar huis gaat is dat erg duur. Ik douche ook daar zodat ik dat hier thuis weer uitspaar. Ik douche dan slechts eenmaal per week thuis en dat doe ik om de leidingen goed heet door te spoelen. (soms was het zelfs om de week, dat scheelt dus ook nog met betrekking met mijn watergebruik)

Afgelopen week was de buurvrouw op bezoek en ook die heeft een abonnement maar gaat daar niet onder de douche. Ze vroeg zich af waarom niet en besloot ter plekke dat ze dat dit jaar ook ging doen. Ze was toch al bezig om op haar watergebruik te letten en hierdoor kan ze er nog meer op letten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten