zaterdag 19 november 2022

ORV opzeggen

 Ik moest destijds een overlijdensrisicoverzekering afsluiten omdat men dat nou eenmaal graag wilde en anders kon ik fluiten naar mijn hypotheek. Iets met NHG hypotheek enz. Een garantie dat als er wat zou gebeuren de hypotheekverstrekker zijn geld zou krijgen. M.a.w. men wilde zekerheid hebben dat ze hun geld zouden krijgen. 

Echter in de loop der jaren (7 jaar) heb ik zoveel afgelost en is de waarde van mijn huisje gestegen dat er bij eventuele gedwongen verkoop genoeg overblijft om alle kosten te dekken. De hypotheekverstrekker zal alles terug krijgen als dat eventueel zou spelen. De verzekering kost mij niet heel veel maar alle kleine beetjes helpen in deze 'zware tijden'. De kosten zijn €4 per maand oftewel €48 per jaar. 

Tevens heb ik niet iemand die achter blijft en voor de kosten opdraait dus nu kan er worden opgezegd en heb ik weer een klein bedragje verdiend. Dit had al veel eerder gekund maar door mijn laksheid ga ik er nu pas voor zitten om dit te regelen. 

Net de mail de deur uitgedaan en hopelijk krijg ik binnen 5 dagen antwoordt op de opzegging. Ze doen wel heel gewichtig in alle papieren dat dit allemaal moet gebeuren met behulp van een adviseur. Nee, dat doe ik niet. De hypotheekadviseur  had mij namelijk al jaren geleden gemeld, zodra je onder een x-bedrag komt met je hypotheek kun je deze makkelijk opzeggen maar ja, als ik dan zelf geen initiatief neem dan houdt het op. Dus nu maar gedaan. Ik ben benieuwd. 

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.https://fritsellenverhalen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen