dinsdag 15 november 2022

Keelontsteking

 Afgelopen donderdag voelde ik me niet zo heel happy. Hoesten en moe. Oh, jee het zal toch niet. Een snelle thuistest wees uit dat het geen corona bleek te zijn. Alleen een beetje verkouden dus maar daar bleek ik mij dusdanig in te vergissen. S'avonds kwam ik thuis van mijn late dienst en was ik zo moe dat ik eigenlijk direct naar bed ben gegaan. Vrijdag viel het wel weer mee (10 uur geslapen) maar dat hoestje was droog en prikkelig. Zaterdag weer een corona thuistest gedaan en weer negatief. 

Ik meldde zondag aan moeders dat ik maar niet bij ze kwam eten omdat ik geen zin had om hun aan te steken want als mijn vader het krijgt is hij er weken zoet mee of helemaal niet meer. De droge hoest werd erger. Op maandag heb ik mijn werk gebeld en heb me ziek gemeld. Aangezien ik niet meer wist hoe dat moest, de laatste keer was ergens in 2019 volgens mijn loonstroken heb ik het maar bij meerdere mensen gedaan. Ik draaide me weer om in bed en sliep nog even door maar uiteindelijk moet je er toch een keer uit. 

De kat van de bovenbuurvrouw de deur uitgedaan, die er overigens geen enkele moeite mee had om zo laat de deur uit te lopen waarna ik mijn weg vervolgde en heel rustig naar de apotheek liep voor de medicijnen die ik moest halen. Niet voor de keel maar voor geheel wat anders echter de paradontoloog had mij ooit verteld, als je dat bepaalde medicijn gorgelt ben je binnen een paar dagen van je verkoudheid af dus dat ben ik maar aan het doen. Het is eigenlijk voor het schoonhouden van je tandvlees maar als het helpt, je mag het niet doorslikken daar is het te agressief voor maar alle beetje helpen.

Weer terug thuis en heel moe van dat kleine stukkie lopen zakte ik op de bank neer en ben er niet meer af geweest behalve om iets te eten en te drinken. Bij een keelontsteking is drinken erg belangrijk dus dat doe ik dan ook niet anders, de hele dag door kleine slokjes om die keel maar te ontzien. Als het mij te lang duurt zal ik toch een afspraak bij de huisarts gaan maken want die keel is alsof ik schuurpapier heb zitten eten. (en dat hoesten put je uit, werkelijk zeg) Ik slaap momenteel wat af. 


1 opmerking:

  1. Oei dat is niet zo lekker. Misschien heb je griep of keelontsteking? De assistente van de huisarts raadde mij eens aan bij een fikse verkoudheid om Ibubrofen te slikken. Ze zijn ontstekingsremmend en beter in dit geval dan paracetamol. Ik wens je sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen