zaterdag 26 november 2022

ORV opzeggen deel 2

 Het kan bij mij ook nooit in een keer goed gaan. Het antwoord van de verzekeringsmaatschappij was, dat ik een formulier moet invullen. Akkoord, dat had ik verwacht maar ik moet toestemming hebben van mijn hypotheekverstrekker en eigenlijk ook nog van een externe adviseur. Doe even normaal, ik begrijp dat het van belang is maar je kunt ook geld trekken uit een pinautomaat i.p.v dat je het bij mij doet. 

Om het nog gekker te maken, de verzekeraar is onderdeel of een dochteronderneming van de hypotheekverstrekker m.a.w. ze hadden zo de gegevens kunnen opvragen bij hun eigen onderneming. Ik kan me zo voorstellen dat ze eerst met mij contact op nemen om daarvoor toestemming te vragen. Maar goed het is wat het is. Nu dus een verzoek ingediend bij de hypotheekverstrekker om de verzekering op te zeggen vanwege het feit dat de overwaarde meer dan genoeg is om hun er van te verzekeren dat ze echt hun geld krijgen mocht er iets mis gaan in welke vorm dan ook. 

Het bureaucratische wachten is begonnen, ik ben benieuwd door welke hoepels ik nog meer moet springen om mijn ORV op te zeggen. Het is maar €4 per maand maar toch als ik het over de nog resterende jaren door berekend kom ik uit op zo'n €624 in totaal en daar wil ik best wat hoepels voor door springen. Het is nu ook een beetje een principe kwestie, het was in het begin nodig en dat begrijp ik maar nu is het niet meer nodig maar ze maken het niet makkelijk voor wat betreft het opzeggen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten