vrijdag 19 maart 2021

Belastingaangifte

 Tja, bijbetalen. Ik had het vorig jaar voor het eerst zelf ingevuld omdat ik mijn belastingadviseur niet te pakken kon krijgen. In 2020 moest ik ook al bijbetalen maar normaal is dat niet zo'n 'groot' bedrag meestal een paar tientjes. Vorig jaar was het voor het eerst boven de €100. Dit heeft natuurlijk een aantal redenen, Hogere WOZ, hoger spaarbedrag op de bank enz. 

Helaas is het ook voor dit jaar een 'groot' bedrag en aangezien ik dit keer wel mijn belastingadviseur te pakken kon krijgen (ik had vorig jaar niet zo heel goed gekeken waar ik hem kon bereiken en aangezien hij met pensioen is was het e.a. veranderd) Hij heeft alles op afstand gedaan, ik heb hem een machtiging gegeven en na afloop (voordat hij het zou opsturen) heeft hij alles naar mij opgestuurd zodat ik het zelf kon nakijken. Dit gedaan en mijn akkoord gegeven. 

Hij meldde ook dat we eens naar het bedrag van de hypotheekaftrek moesten kijken want daar kon het bijbetalen ook nog wel eens inzitten. Dit moet weer worden aangepast omdat ik de afgelopen jaren natuurlijk extra heb afgelost. Dus ook voor 2021 heb ik hem een machtiging gegeven dan kon hij dat corrigeren want om nou elke keer bij te moeten betalen omdat ik te lui ben om dit aan te passen en/of aan te laten passen is ook zo wat. 

Vervolgens bleef het stil aan de andere kant, geen reactie. Wat is dit nu? Normaal is hij vrij snel met communiceren maar dit keer geen sjoege. Ik appte hem vandaag en kreeg een reactie waar ik wel om moest lachen. 'Sorry, gepensioneerd dus met de camper op stap in eigen land, ik ben volgende week terug en maak dan alles in orde' Ach, waarom ook niet. Hij heeft nog tijd zat om de aangifte op te sturen. 

Ik baal wel dat ik moet bijbetalen maar ik weet ook waardoor het komt, hogere WOZ en een nog hoger bedrag op de spaarrekening. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe keuken en dat bedrag vordert al aardig. Ik denk zelf dat ik bij zo'n €8000 eens kan gaan rondkijken (klein keukentje), er is echter een probleem. Het enige waarvan ik echt weet dat ik het wil is een landelijke keuken met metrotegels en een inductiekookplaat en daar stopt het. Doe ik de vloer er gelijk bij of niet, welke tegels wil ik daar hebben liggen, wil ik wel tegels er weer voor terug, welke apparaten...kortom KEUZESTRESS


2 opmerkingen:

  1. Altijd pech wanneer je moet bijbetalen volgend jaar is het spaarbedrag 50.000 vrijgesteld. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zit ik goed maar ik denk maar zo, blijkbaar heb ik het zo goed dat ik wat extra moet betalen. (Liever niet maar beter zo dan andersom)

      Verwijderen