donderdag 28 november 2019

Materialistisch

Hoeveel ben ik nu waard. Het spaargeld verdeelt over verschillende potjes is ongeveer €25.000. De beleggingen zijn momenteel ongeveer €13.500 waard.

De overwaarde van mijn huis wordt, als ik dan de prijs van het laatst verkochte appartement in mijn blok als basis neem. €160.000 - 85.000 (restant hypotheek) dus €75.000. Ik ben iets lager gaan zitten qua verkoopprijs maar dat zou ik moeten kunnen vragen.

Al met al ben ik dus virtueel €113.500 waard. (25.000+13.500+75.000) Ik moest hier heel hard om lachen. De €75.000 zit dus in stenen en daar kan ik dus niet bij. Ook kan de waarde van je huis kan op en neer gaan dus zelfs dat is niet zeker. Dat hebben we allemaal gezien tijdens de laatste crisis.

De beleggingswaarde kan als het even tegen zit binnen 24 uur verdampen dus wat hou ik dan echt over.....die €25.000.

Ook daar ben ik tevreden mee. Ik vindt dat al een heel bedrag. Het is verdeeld over verschillende potjes. Gedurende het jaar fluctueerd dat wat, je koopt immers ook e.a. maar dat bedrag is zo'n een beetje de basis.

Zoals de titel het al meld dit is allemaal heel materialistisch gesteld, ben ik nu echt gelukkig is veel belangrijker. Op dit moment kan ik niet zeggen dat ik echt gelukkig ben maar ik heb weer momenten van tevredenheid en soms ook puur klein geluk. Het is tot nu toe een ongelofelijk klotejaar geweest maar ik kijk weer een beetje vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten