dinsdag 12 november 2019

Allergie uitbraak.

Zondag waren daar de eerste tekenen, bultjes in de hals, jeuk en om het helemaal af te maken rode vlekken. Maandag kon ik met behulp van make up het e.a. nog verdoezelen maar vandaag was daar geen beginnen aan.

Jeuk, opgezet gezicht en de linkerhelft van datzelfde gezicht heeft de kenmerken van een rode tomaat gekregen.  Het werk gebeld, ziek gemeld en het jaargesprek wat voor vandaag gepland stond afgezegd. Eerst maar eens naar de huisarts. 1 uur gewacht maar ja, wat doe je eraan het was druk bij de huisarts. Ik was om 11.00 weer thuis met de medicijnen gelukkig al in bezit.

Een behoorlijke allergische reactie op iets, probeer dat maar eens uit te vinden meldde de huisarts. Ook ik had er al over nagedacht maar wat zou het kunnen zijn. De huisarts heeft mij een aantal anti allergie pillen voorgeschreven en een creme om de jeuk te verminderen.

Eenmaal thuis direct pilletje ingenomen en daarna de creme erop gesmeerd..ohhhh wat een opluchting. Ik zie er niet uit maar de creme is heerlijk. Ik glim als een gloeiworm met rode vlekken maar het jeuken is direct met zeker 50% verminderd.

Ik heb dit nog nooit eerder gehad, zonne allergie wel maar dit. Hopelijk is het, zoals de huisarts al meldde, binnen een paar dagen weer weg en waardoor dit nou veroorzaakt is, nog geen idee.

Geen nieuw wasmiddel, andere zeep, vreemd voedsel....nu ik dit optyp schiet me wat te binnen. Ik heb zaterdag een nieuw soort fruit geprobeerd, de drakenvrucht oftewel de pitaja. Zou dat het kunnen zijn? Ik zou het dan eigenlijk nog een keer moeten proberen maar dat deze dame echt niet doen. Eerst maar eens zien hoe snel dit weer bijtrekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten