donderdag 30 mei 2019

Rijbewijs verlengd

Eindelijk is het dan zover, na eindeloze formulieren te hebben ingevuld, afspraken te hebben gemaakt en heel veel geduld heeft mijn moeder het papiertje van het CBR binnen dat zegt dat ze haar rijbewijs mag verlengen. Ze appte me dat ze de papieren binnen had en dus haar rijbewijs kan verlengen. Eindelijk, er valt een last van mijn schouders af. Wat een geneuzel is dit geweest en wat heb ik hier in de stress om gezeten.

Ik keek gelijk naar de website van mijn gemeente om een afspraak te maken voor mijn moeder zodat ze haar rijbewijs kon verlengen. Ik besloot om dit maar te doen bij mijn ouders thuis zodat ik kon overleggen wanneer en welk tijdstip ze er naar toe wilden. Eenmaal thuis aangekomen bleek mijn moeder zelf al e.a. geregeld te hebben. Ze had gebeld en een afspraak gemaakt. Ze vertelde pen en papier erbij te hebben gepakt, gevraagd wat er mee moest om vervolgens alle gemaakte afspraken nogmaals te herhalen zodat ze niets miste. Een pasfoto had ze al geregeld dus wat wil je nog meer. Wat een kanjer is het toch, 80 jaar maar ze knalt door het leven.(en mijn vader, 82 jaar hobbelt maar mee op een heel rustig tempootje, als hij op tijd eten krijgt en een dutje kan doen vindt hij alles goed)

Aan het eind van de week informeerde ik maar eens of ze inmiddels het rijbewijs op het stadhuis had aangevraagd, wat denk je...NEE. Er was storing, ze hebben daar 2 uur gezeten in de hoop dat het nog zou worden opgelost maar dat lukte dus niet. Gelukkig is mijn moeder niet op haar mondje gevallen en had ze een kop koffie kunnen regelen voor het ongemak. Het is me er eentje! Wat ze ook weer direct had geregeld was een volgende afspraak voor komende week, ze gaan dus nog een keertje terug voor dat roze papiertje. Mocht het dan allemaal wel lukken dan zijn we er voor 5 jaar weer vanaf.

Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, ze zijn de week erop weer gegaan en nu was alles binnen een minuutje geregeld. Ze kan het felbegeerde roze pasje volgende week woensdag ophalen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten