woensdag 12 september 2018

Grote uitgaven in 2018

Ik realiseerde me deze week dat ik dit jaar enorm veel heb uitgegeven. Ik schrok er zelf van, hoe heb ik dat in hemelsnaam allemaal kunnen 'bedruipen'.

De eerste grote uitgave was een nieuwe bank, deze kostte meer dan €1100. De oude bank was meer dan 10 jaar oud en begaf het heel langzaam. Het geld voor de bank is gedurende ongeveer 1,5 jaar bij elkaar gespaard. Ik kon namelijk maar niet de juiste bank voor mezelf vinden, nu heb ik er eentje waaraan ik nog een beetje moet wennen maar heerlijk 'ligt'. 😀 Een echte filmliefhebber bank, zo'n eentje waarin je ongecheneerd (ik zweer je, het is blijkbaar een echt woord) onderuit gezakt een 'blockbuster' kunt bekijken.

De vakantie in Schotland kwam er ook nog eens bij, al met al, inclusief zakgeld zal deze ook zo'n €1000 hebben gekost. Gedeeltelijk met vakantiegeld en zelf gespaard alhoewel bij elkaar gesprokkeld is een beter woord. De spaarperiode hiervan was ongeveer 2 jaar.

De laptop moest worden vervangen want diegene die ik had viel letterlijk en figuurlijk uit elkaar. Hier had ik al rekening mee gehouden en elke keer wat apart gelegd, geen idee hoe lang ik dat al deed maar het resultaat was dat ik €800 apart had staan. Hiervan heb ik daadwerkelijk €550 aan nieuwe laptop besteedt. Ik besloot dit keer voor een 15 inch te gaan ipv 17 inch en dat scheelde enorm in de prijs. Het grote gevaarte van 17 inch werd mij te lomp, ik neem de laptop weliswaar nooit mee naar buiten maar desondanks vond ik hem te lomp worden zo'n grote ding. Mooi zo'n groot scherm maar nu maar eens 15 inch uitproberen.

Er moest ook een nieuwe bril worden gekocht, ik heb gekozen voor multifocale glazen, de armen werden zichtbaar korter dit jaar en veel te vaak werd de bril afgezet om de kleine lettertjes te kunnen lezen. Dat geintje kostte me €409, een gedeelte is al betaald van al het kleine geld dat ik had gespaard. Het bleek bij het wegbrengen maar liefst €279 te zijn. De rest zal ik zelf moeten bijleggen met het geld wat ik nog overhad van de laptop die zoals ik al zei gelukkig goedkoper uitviel dan ik had verwacht. Afgelopen vrijdag 7 september heb ik de bril kunnen ophalen en grote avontuur met de multifocale bril is begonnen. Ik hoop niet dat ik de trap afdonder omdat ik dan met die leesstukjes moet kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten