zaterdag 12 mei 2018

Leesmonster

Ik hou van boeken lezen, geen ebooks maar echte papieren boeken. Ik heb soms periodes dat ik ze werkelijk verslindt. Momenteel zit ik weer in zo'n periode en ik heb een foutje gemaakt. Ik had er 3 meegenomen om mijn vrije dagen door te komen maar helaas ik had ze al uit voordat mijn vrije dagen al goed en wel begonnen waren. Ze waren zo goed, de laatste van Sue Grafton, genaamd Y van yesterday. Deze schrijfster is helaas vorig jaar overleden, ze schreef boeken nav het alfabet. Ze moest alleen de Z nog, deze heeft ze helaas niet kunnen schrijven. Ik ga haar hoofdpersonages missen.

De andere was de nieuwste van Janet Evanovich, ik lig altijd helemaal dubbel om de hoofdpersonen. Ze is een 'bounty hunter' maar ze bakt er niet veel van, ze heeft meer geluk dan wijsheid. De auto's die ze rijdt eindigen meestal op de schroothoop omdat er brand in wordt gesticht, een bom gaat erin af, ze rijdt ze in het kanaal en ga zo maar door. Ze kan niet kiezen uit een drietal mannen, haar vrouwelijke partner is een voormalig hoertje die denkt dat ze haar zeer volslanke lichaam in een kledingmaat S kan krijgen en dan komt de familie...haar oma die bij elke overlijden in de buurt naar de wake gaat om te kijken hoe het lijk erbij ligt (en om de koekjes weg te snaaien) Ik schaterlach soms als ik deze serie lees.

De laatste die ik las was 'het meisje in het ijs' van Bryndza. Dit is een voor mij nieuwe schrijver. Het boek was echter dusdanig mooi dat de rest van de serie inmiddels ook in mijn lijstje staat. (nog niet alles is vertaald maar het maakt mij niet uit, Engels of Nederlands) Ook hier maakt de schrijver gebruik van een hoofdpersonage die in meerdere delen terugkomt. Je kunt ze apart van elkaar lezen maar het is natuurlijk leuker als je wat achtergrond informatie weet. Ik kreeg een tip van iemand om de app Hebban te downloaden, dit heb ik gedaan en inmiddels heb ik al heel wat op mijn boekenlijstjes staan. Wat heb ik gelezen, wat wil ik nog lezen en wat ben ik aan het lezen.

Ik schreef altijd op allerlei briefjes titels en schrijvers maar ik raakte die briefjes prompt kwijt. Nu heb ik de app en gaat dat niet meer voorkomen. Ik zoek het boek gewoon even op, zet hem in de lijst wil ik lezen en tadaa geen rondslingerende briefjes meer. Mocht je de titel van het boek niet zo 1-2-3 vinden in de hele lange lijsten van de app kun je de  barcode van het boek ook scannen zodat je zeker weet dat je het goede boek in je lijst nog-te-lezen zet, handig dus.

1 opmerking:

  1. Heerlijk dat je van lezen houdt! Ik vind het ook heerlijk. Boeken openen hele nieuwe werelden, gewoon vanuit je eigen huis!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen