vrijdag 11 mei 2018

APK + Autoschade

Aangezien er iemand tegen mijn auto aan heeft gezeten heb ik de APK van mijn auto maar iets naar voren geschoven en gelijk gevraagd of ze een offerte wilden maken om de schade te repareren. Vanochtend vroeg reed ik naar de garage en vanmiddag om 14.00 belde ze al weer op dat mijn auto opgehaald kon worden. Hij was nog netjes gewassen ook nog, heerlijk toch.

De schade voor een APK + kleine onderhoudsbeurt was €145 euro. De schade die is veroorzaakt komt op ongeveer €600. De offerte van de garage zal ik zo snel mogelijk naar mijn rechtsbijstand op sturen. De maatschappij waar ik mijn autoverzekering in beheer heb laat nog steeds niets van zich horen. De enige vraag die ik gesteld heb is wat nu de juiste procedure is maar helaas, helpen doen ze niet. Waarom heb ik in hemelsnaam daar dan een verzekering lopen, ik zit er nu dus over te denken om over te stappen. Ik zal ze het zeker laten weten dat ik het niet netjes vind wat ze allemaal NIET hebben gedaan.

Ik besloot mijn autoloze tijd nuttig te besteden en heb mijn ramen zowel voor als achter gewassen. Aansluitend besloot ik ook maar weer eens een gedeelte van de tuin te schoffelen. Omdat ik de tuin vorige jaar redelijk heb bijgehouden is het onkruid dit jaar beduidend minder en was ik binnen een uurtje klaar. Het weer was heerlijk en toen inderdaad de garage belde om 14.00 zag ik er dan ook totaal niet tegenop om weer heerlijk terug te wandelen naar de garage om mijn auto op te halen.

Ik had mijn vrije dag wel anders willen besteden maar het gedoe met de auto moest toch gebeuren dus waarom niet vandaag dan ben ik er ook vanaf. Het enige wat mij nu rest is, rekening opsturen naar de rechtsbijstand. Die rekening scan ik volgende week wel op het werk, dan via de mail even opsturen en zodra ik daar wat van hoor gaat de auto richting garage voor een nieuwe bumper. Het is nog onder het bedrag van €750 gebleven waardoor het niet door een expert moet worden beoordeeld dus ik vermoed dat het geen problemen zal gaan opleveren. Het is dus even afwachten.

1 opmerking:

  1. Ik heb in het verleden zoiets vergelijkbaars gehad en heb toen contact gelegd met het waarborg.fonds.
    Zij vergoeden schade aan je auto als de dader zich niet gemeld heeft. Je moet wel aangifte doen om er voor in aanmerking e komen, maar dat was voor mij geen probleem. Ik heb dit medio 1998 aan de hand gehad, dus ik weet niet hoe de regeltjes nu zijn. Misschien even goog.elen op waarborg.fonds

    Grtjs, Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen