zondag 21 januari 2018

Verkopen

Vorig jaar begon ik aarzelend op MP ea te verkopen. Ik testte de wateren zo te zeggen. Aan het eind van het jaar was er een klein bescheiden bedragje namelijk €65 euro dat ik in 2017 daar had verkocht.

Januari  2018 zette ik meer uit noodzaak (ontspullen) dan uit winstoogmerk een aantal dingetjes weer op MP Ik verkocht alles, een lamp voor €20 euro, een bordspel voor €5,00 via een FB site en vrij recentelijk (vandaag) mijn bank voor €20,00. Ik krijg de smaak te pakken.

De bank verkocht sneller dan ik had gedacht, de bank was ongeveer 10 jaar oud maar aangezien ik goed voor mijn materialen zorg zag hij er nog netjes en stevig uit. Half februari krijg ik als het goed is mijn nieuwe bank dus ik moest deze wel kwijt en zette hem vrij goedkoop op marktplaats. Een student zou er mee in zijn nopjes zijn dacht ik nog en warempel een studente kwam hem daadwerkelijk ook nog halen ook. (of liever gezegd, ze had haar vader zo gek gekregen) De bank is dus eerder weg dan ik ooit had gedacht en nu zit ik in een eenzame stoel, de enige stoel die ik nu nog heb in de woonkamer. Ach, dat hou ik wel vol gedurende een maandje met 1 stoel, ik moet alleen geen visite krijgen want die hebben dan staande receptie en als ze dat niet willen gaan ze maar bij de eettafel zitten.

Ik heb dus in de maand januari 2018 al €45,00 bij elkaar gesprokkeld dmv diverse verkopen. Ik heb de smaak te pakken. Er kriebelde altijd al wel iets maar ik ga het nu toch maar eens proberen. Ik zal her en der maar eens rommelmarkten en kringlopen gaan aflopen en die aankopen via MP weer proberen door te verkopen. Nu moet je niet gaan denken dat ik dit aan de lopende band ga doen maar zo af en toe eens wat proberen. Het gaat meer om het snuffelen tussen de 'rommel' dan daadwerkelijk grote verkopen. Het is gewoon leuk tussen al die 'meuk' rond te snuffelen.


2 opmerkingen:

  1. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, wordt het steeds leuker. Ik merkte dat ik op een bepaald moment door mijn huis liep, rondkijkend of ik misschien nog iets tegen kwam "wat wel weg mag, zet ik het op MP".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! dat heb ik nu ook....heb ik dat nog nodig, kan het weg, levert het wat op.

      Verwijderen