woensdag 10 januari 2018

Snotverkouden

Ik dacht enige tijd geleden nog dat ik tot nu toe aardig de dans was ontsprongen, het verkouden zijn. Dat had ik dus niet moeten zeggen of denken want sinds 3 dagen ben ik het dan ook in alle hevigheid. Ik heb daar zo'n hekel aan, dit is nog erger dan in bed liggen met griep, dit is limbo land, wel/niet ziek. Ik strompel gewoon door.

Je loopt op een gegeven moment jezelf zo in de weg door het gesnotter en het geproest omdat je er zo moe van wordt. Echt goed slapen doe je niet omdat je niet goed kunt ademen doordat je neus vol zit en je met open mond slaap wat op een gegeven moment zo droog wordt dat je er wakker van wordt.

Afgelopen maandag direct een gesneden ui onder mijn bed gezet en dat helpt enorm, je gaat er van janken als je verkouden bent. Alles komt los te zitten en ik adem momenteel weer redelijk door mijn neus. Vreemd hoe dat altijd bij maar 1 neusgat is, de ene avond/nacht is het links dat dicht zit en de andere avond is het rechts dat dicht zit en is het linker neusgat weer open.

Ik heb me tevens flink ingesmeerd met dampo. Door dit alles te doen slaap ik toch redelijk goed, ik mag niet klagen tot nu toe. Alle 'middeltjes' heb ik gelukkig op voorraad want dat is toch echt wel een  nadeel als je als alleenstaande je lamledig voelt, er niemand is die even zegt, ik zal even wat gaan halen, hoestsiroop, paracetamol of iets dergelijks nee dat moet je dan wel op voorraad hebben. Dus dat heb ik dan ook. (alhoewel hoestsiroop niet dus dat is thee met een theelepel honing geworden, net zo goed en minder chemisch)

De chemische troep ben ik niet zo'n voorstander van maar soms is zo'n paracetemolletje wel goed. Het geeft me direct een boost en ik voel me gedurende een korte tijd even  instaat alsof ik daadwerkelijk toch een tripje naar de supermarkt ga proberen maar nee, toch maar niet. Hoe ga ik dat nu doen met het avondeten. Ik scharrel wel wat bij elkaar, ik heb nog vleesvervanger in de koelkast liggen, dat was in de aanbieding, tevens heb ik net vanuit de kelder een zak kikkererwten van Hak naar boven gehaald en ja hoor, er ligt nog sla in de koelkast dus ik hoef toch niet naar de supermarkt. Ergens heb ik nog wat aardappelen liggen die weliswaar een beetje zijn uitgelopen maar nog best bruikbaar zijn.

Ik gebruikte altijd Anti.grippine (groene doosje) maar dat is een verdomd duur merk dus op zoek naar alternatieven gegaan. Dit heb ik vooral gedaan nadat ik een documentaire heb gezien waarin korte metten werd gemaakt met die dure over-de-toonbank-medicijnen en dat merkloze medicijnen met dezelfde bestanddelen even goed zijn. In die documentaire werd ook gemeld dat je soms het driedubbele betaald omdat er ineens bij het dure merk vitamine C inzit.  Tada!!, alsof ze een nieuw soort 'drug' hebben uitgevonden, huppakee prijs omhoog. Ik koop nu een klein voorraadje merkloze paracetamol met coffeine erin, het is precies hetzelfde maar je minder dan de helft dan het dure merk Anti.grippine. Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik en tot nu toe heeft dit hetzelfde effect als dat dure medicijn.

Nu moet je niet denken dat ik ze naar binnen gooi als snoepjes, zoals ik al zei ik ben niet zo'n voorstander van chemische troep maar voordat ik naar bed ga neem ik er  2 dan kan dat gedurende de nacht z'n werk doen en ik sta net even wat beter naast mijn bed de volgende ochtend. (ahum, dat is tenminste het plan)

Vandaag heb ik vrij en rust ik goed uit en ik zie morgen wel of ik wel of niet aan het werk ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten