woensdag 22 juli 2015

Veiling

Aangezien ik niet op vakantie ga dit jaar omdat ik eind vorig jaar een huis heb gekocht en ik genoeg kleine klusjes te doen heb besloot ik een mij bekende veilingsite te proberen. Op deze manier hoop ik op een goedkope manier toch wat leuke dingetjes te gaan doen.

De site waar ik vandaag een poging heb gewaagd is mij bekend en ik heb al eerder diverse 'goedkope' uitjes er kunnen kopen. Ik noem maar een voorbeeld, uit eten en naar de bioscoop voor €25,00 euro voor 2 personen. Ik vindt het voordeel van deze site dat je nog eens uit eten gaat bij restaurants die je in eerste instantie niet zou kiezen om wat voor een reden dan ook.

Vandaag ook, ik zag de hele week al een lunchroom voorbij komen die ik wel eens wilde proberen. Ik heb geduldig gewacht en vandaag op 5 seconden voor het einde toegeslagen. Een lunch voor 2 personen voor €9,00.  Ik bezoek altijd de site van het restaurant van te voren omdat ik wil weten wat de normale prijs is van het aangeboden menu, dit om te voorkomen dat ik het heetst van de strijd over de normale prijs heen ga.

Natuurlijk kijk ik ook naar het menu, en het menu van de lunchroom zag er goed uit, dat wilde ik wel eens proberen voor een niet al te dure prijs. Het is gelukkig gelukt, dat is in ieder geval al 1 leuk uitje.

De volgende poging was bij een Pizzaria & Pasta restaurant, ook hier wachtte ik weer tot de allerlaatste seconden, zo lang zelfs dat ik dacht dat ik al te laat was tot ik tot mijn grote verbazing mijn naam als winnaar zag verschijnen. Een heerlijk diner voor 2 personen voor €11,00. Dat is nummer 2 in de pocket.

De administratie kosten waren in beide gevallen maar €1,00. Dit is de winst die naar de veilingsite gaat.

Hebben jullie ook wel eens zo iets dergelijks geprobeerd, tot nu toe heb ik geen slechte ervaringen met deze site. Ik had wel een keer dat ik het restaurant niet zo heel goed vond maar dat is het voordeel van zo'n veiling, ik betaalde toch niet het volle pond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten