donderdag 23 juli 2015

Koelkast II

Afgelopen woensdag reed ik op de fiets naar de witgoed winkel die ik voor ogen had en dat was toch een behoorlijk eind fietsen. Ik had de wat meer fietsvriendelijke route genomen en de (fiets)weg genomen die min of meer parallel aan de weg lag als ik de auto had genomen.

Ik gokte erop dat ik op een gegeven moment ergens linksaf moest, ik gokte en dat pakte verkeerd uit, veel te ver. Help me te herinneren dat ik nooit in een casino moet gaan gokken, dan kan de les nog heel wat pijnlijker uitvallen. Ik moest dus nog een heel stuk weer terug fietsen. Eenmaal aangekomen in de winkel heb ik nog nooit in mijn hele leven zo snel een beslissing gemaakt. De verkoper sprak mij aan, ik noemde de afmetingen van de koelkast en wat bleek, hij had er maar 1 in de maat die ik wilde. Het mooiste was dat het een merk betrof dat ik zeer waardeer namelijk het merk Liebherr, ik hou van Duitse degelijkheid.

Op dat moment vloog er een wesp direct op mijn bril (de eerste wesp die ik in dit zomerseizoen zag) en dat beest bleef op mijn bril zitten. Ik pakte voorzichtig mij bril van mijn hoofd en knalde de wesp eraf. De verkoper zat mij raar aan het kijken maar toen ik het uitlegde dat er nu een wesp met een hersenschudding rond vloog begreep hij het hele voorval. Ik ben een voorstander van leven en laten leven maar als ik persoonlijk wordt aangevallen veranderd er het een en ander.

De koelkast in kwestie heeft 2 vrieslades aan de onderzijde, ik had nooit een vriesgedeelte in mijn koelkast maar sinds ik dat heb (mijn huidige oude koelkast heeft er een) moet ik zeggen dat ik dat toch wel waardeer. Even iets er snel uitpakken ipv naar de schuur te lopen is toch wel handig. (ik ben een lui mens, bedenk ik me nu) Het is een A++ dus hopelijk zal er een behoorlijke daling plaatsvinden qua kilowatt verbruik per week.

Ik had een foto genomen van de plaats en het kleine probleempje dat ik met de oude koelkast heb.Ik kan namelijk mijn oude koelkast niet verwijderen en/of van de stroom afhalen. Het oude ding is gewoonweg te groot, te zwaar en de stekker zit aan de achterzijde waar ik niet bij kan omdat de vorige bewoner dat ding heeft neergezet en de muur eromheen heeft gebouwd. De vorige bewoner heeft heel veel verbouwd in dit appartement maar soms heeft hij niet gedacht aan de praktische zijde van sommige dingen. Dit is een van die dingen.

De verkoper meldde dat dit geen probleem was, hij zou er voor zorgen dat er 2 man mee kwam en dat het wel zou lukken. Dit alles was binnen 10 minuten geregeld en ik was de deur weer uit. Ik keerde echter direct weer om om een foto te maken van mijn nieuwe koelkast en nog een tweetal vragen te stellen die ik was vergeten. Ik wilde graag weten wat dit allemaal zou gaan kosten, die extra service en was de diepte van de nieuwe koelkast. (62 cm diep)

Het kost me blijkbaar allemaal niets, het zit allemaal al bij de prijs inbegrepen. Ik was zo verbaasd dat ik het van schrik nogmaals vroeg. (en nog zit het me dwars, is het echt gratis, die extra service) Het was ook zo vreemd, elke keer zei de verkoper 'dank u wel voor de opdracht mevrouw' Ik kreeg de kriebels van zoveel service en netheid, dat ben ik niet meer gewend. Ik heb de afspraak voor komende woensdag gemaakt, om 11.00 komen ze mijn nieuwe koelkast brengen, zal het nu allemaal in een keer goed gaan ?

2 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat het kiezen gelukt is. Gelukkig zijn er winkels die nog weten wat service is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het woensdag net zo gaat dan hebben ze vanaf nu een loyale klant gevonden

    BeantwoordenVerwijderen