zondag 5 juli 2015

Overgestapt

Nou, afgelopen week ben ik overgestapt van de ene naar de andere TV provider. Ik heb dit zonder monteur gedaan en ik moet zeggen, het ging redelijk. Ik had de instructies stap-voor-stap gevolgd. Er stond dat het wel een half uur zou kunnen duren voordat het startscherm van de TV tevoorschijn zou komen. Ik wachtte en wachtte maar geen beginscherm, diepe zucht, daar ging het dan dus al weer fout.

Oke, wat nu. Misschien als ik dit eens probeer, alle kanalen af, nee dat was het dus ook niet. De instructies nog maar een keer lezen, er was iets met de knop source aha, daar was dat beginscherm. De codes ingetoetst en daar ging het hoor, whoopie het is me zonder monteur gelukt. Nu moet ik zeggen dat het beeld zeer scherp is en ondanks het feit dat het weer op dit moment zeer onrustig is, nog steeds scherp beeld, geen blokjes meer zoals bij de vorige aanbieder.

In dezelfde week was ik ook al overgestapt met mijn telefoon, ook dat ging redelijk geruisloos. Ik moet wel heel erg wennen aan de smartphone, dit is namelijk mijn allereerste. De smartphone heeft en had voor mij geen extra aantrekkingskracht, als ik maar kan bellen en gebeld kan worden. De eerste app die ik erop zette was whatsapp en dat is omdat mijn familie min of meer allemaal via die app communiceren en dat heb ik geweten de afgelopen dagen. Wat een leuke app.

Ik ben er zo een die haar telefoon wel een beetje wil kennen dus had ik bedacht dat ik de handleiding wel zou kunnen downloaden en uitprinten. Dit bleken 280 pagina's te zijn, mijn hemel dat is een heel boekwerk dus dat heb ik maar niet gedaan, ik zoek het wel op als dat nodig mocht zijn. De winkel van de telefoon/TV provider is ook al weer bezocht met een vraag omtrent de telefoon, er was een app/software die wel heel veel energie onttrok aan de telefoon maar ik kon hem niet uitzetten omdat ik hem niet kon vinden.

Het bleek de App/software te zijn die mobiel betalen mogelijk maakte. Aangezien ik dit voorlopig niet (en misschien wel nooit) zal gebruiken in de winkel gevraagd deze uit te zetten. Ik vindt dat een raar concept, wat gebeurt er als je telefoon kapot gaat of nog erger, je raakt hem kwijt of men 'jat' hem waar blijft dat geld dan, zit dat nog steeds op je telefoon en ben je dat dan kwijt. Het is mij nog iets te onbekend om er mee aan de slag te gaan, hoe zit dat met jullie, zijn jullie toe aan mobiel betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten