donderdag 26 september 2024

Zwemabonnement eruit gezwommen

Afgelopen maart kocht ik wederom een zwemabonnement van het buitenbad dat vlak bij mij in de buurt is gevestigd. Het is gigantisch en het grootste buitenbad van Nederland. Het abonnement kostte in de voorverkoop €44,90. De pas heb ik al dus het is alleen een kwestie van geld storten en de pas weer activeren.

Een dagticket kost tegenwoordig €9,20 (belachelijk maar goed, je hebt er maar mee te dealen). Ik ben dit jaar 30 keer wezen zwemmen. Het seizoen loopt van 1 mei tot 29 september maar deze laatste week staat in het teken van allerlei aparte activiteiten zoals hondenzwemmen, hightea voor de pashouders enz. Dus er wordt niet veel gezwommen. Inmiddels ben ik weer overgestapt naar de sportschool.

Als ik het abonnement niet had gekocht zou ik €276 kwijt zijn geweest. Dan was ik nevervooitniet zo vaak wezen zwemmen. Ik heb dit jaar gezwommen bij 30 graden, motregen, stortregen (apart) en de dreiging van een enorme onweersbui. (ik was net op tijd klaar met mijn baantjes toen het begon en alles en iedereen er verplicht uit moest) 

De reistijd van deur tot deur is 10 minuten, met andere woorden peanuts. Ik douche altijd na het zwemmen dus het watergebruik hier in huis is ook een stuk minder gedurende de zomermaanden. Alhoewel ik dat vorig jaar niet terug zag in het watergebruik. Ik douchte toen ook nog regelmatig thuis (en bleef er veel te lang onder staan) in plaats van bij het zwembad. (waar ik er korter onder sta) Dit jaar heb ik veel vaker gebruik gemaakt van de douche faciliteiten bij het zwembad dus wie weet is het waterverbruik minder. 

Het enige wat mij tegenvalt is dat ik gedurende de zomermaanden geen gebruik maak van de sportschool dus ik zit erover te denken om volgend jaar maar op te zeggen gedurende de zomermaanden. Het wordt steeds duurder die sportschool, straks ook door de btw verhoging en dan is het zonde om 5 maanden te betalen terwijl je er geen gebruik van maakt. Maar ik kan ook via mijn werk e.a. regelen zodat ik korting krijg. Daar moet ik nog even achteraan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten