woensdag 11 september 2024

Vakantiegeld

Zoals ik al eerder meldde had ik nog niet aan mijn apart gezette vakantiegeld gezeten. Nu is de laatste vakantieweek voorbij en ben ik weer aan het werk. En ik heb eindelijk wat vakantiegeld overgeboekt naar mijn betaalrekening. Ik denk dat ik het hier de rest van de maand wel mee red, we gaan het zien. Ik had €375 in het afgelopen jaar apart gezet en heb net €200 overgeboekt. Dat valt nog allerzins mee.

Vooral omdat ik in de laatste week van de vakantie tegen een super winterjas aanliep die met korting toch nog €71 kostte. Dat was even een flinke hap uit het budget maar desondanks hield ik behoorlijk wat speling. Ik doe vrij lang met mijn winterjassen en dit jaar was ik weer eens toe aan een nieuwe. Ik geloof dat ik de vorige 4 jaar aan heb gehad dus met andere woorden het mocht ook wel weer eens. 

Ik heb heerlijk genoten van mijn vakantie, hij is volkomen geslaagd. Heerlijk 3 keer per week gezwommen en er is ook meer dan 500 km op de e-bike weggetrapt.  Ik heb 3 weken mooi weer gehad, het was warm en zonnig. Er waren maar enkele dagen dat het wat minder was en voor zover ik me kan herinneren was er maar 1 dag wat is verregend. 

Ook heb ik enorm genoten van alle lunches die ik heb gegeten de bij diverse restaurants. Ik doe vrijwel altijd lunches omdat die net een fractie goedkoper zijn dan diners in een restaurant. De ene lunch was beter dan de andere maar over het algemeen waren ze allemaal goed. De duurste lunch die ik heb opgegeten was zo'n €33. Daar zaten ook 2 cappuccino's bij, een cola en een cheese-cake. Je moet jezelf af en toe verwennen toch. De goedkoopste lunch was zo rond de €17 inclusief cappuccino en een cola. 

Ik zocht een restaurant uit die op maximaal een uur fietsen lag, tikte op de route en de gps leidde me er naar toe. Toegegeven was dat meestal niet via de mooiste routes maar die koos ik dan op de terugweg uit zodat ik overal en nergens ben geweest. Sommige restaurants zullen in de toekomst nogmaals door mij worden bezocht omdat ze gewoonweg erg goed waren.

Ook een aantal keer entreegeld moeten betalen, een keer op een brocante markt en een curiosamarkt. Niet heel duur dus ook dat viel mee. Al met al een vakantie waarvan ik genoten heb. De afgelopen jaren heb ik ontdekt dat ik niet op vakantie hoef om het vakantiegevoel te krijgen. Ik schoot altijd helemaal in de stress van alle voorbereidingen op een 'verre' vakantie toen dat dus niet kon in verband met corona genoot ik gewoon van het thuis zijn. Het niets doen, geen wekker zetten, dingen laten staan tot de volgende dag of tot wanneer ik zin erin kreeg. Voor wie deed ik het dan eigenlijk, vakantie in een 'ver' land dus ik doe het ook niet meer of misschien heel af en toe maar voorlopig heb ik er geen behoefte aan. 

Ik kijk het gewoon elk jaar aan en beslis dan of ik wel of niet ergens naar toe ga. Misschien ga ik nog eens op vakantie in eigen land, dat lijkt me wel een keer een mogelijkheid. Dus wie weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten