woensdag 3 januari 2024

Rente

 Ik wilde vandaag wel eens weten of er rente was bijgeschreven en hoeveel dat zou zijn. Na een aantal zeer magere jaren, waarin bedragen werden bijgeschreven van maar 2 cijfers was het nu voor het eerst sinds lange tijd 3 cijfers. Wauw! Gelijk het een en ander verdeeld over de verschillende potjes. Wat naar de extra hypotheekaflossing, wat richting het potje auto en omdat ik binnenkort shutters wil laten installeren aan de voorzijde (de achterzijde is al voorzien) ook daar wat bijgestort. 

Het loont weer een beetje om wat spaargeld te hebben, ben benieuwd hoe lang dit duurt. Tegenwoordig wordt elke gebeurtenis aangepakt om van alles te verhogen behalve de rente. Ik las dat wij hier in Nederland behoorlijk achterlopen met de hoogte van de rente die banken geven maar omdat vrij weinig Nederlanders buiten Nederland hun geld stallen komen ze er mee weg. 

Ik vermoed dat Nederlanders wat huiverig zijn na het debacle met die IJslandse banken waar veel Nederlanders hun geld hadden gestald vanwege de hoge rente en toen dat in rook opging waren de rapen gaar. Dat zijn veel mensen nog niet vergeten of liever gezegd de ouderen onder ons die toen al wat spaargeld hadden om weg te zetten. 

In ieder geval ben ik zeer tevreden met het renteresultaat dit jaar, het is een extraatje waar ik niet op had gerekend. Ik was het niet meer gewend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten