vrijdag 18 augustus 2023

Nieuwe TV

 Mijn oude TV begon rare kuren te vertonen, als ik Net.Flix had gekeken had hij veel moeite om weer gewoon beeld van bv NPO te krijgen. Er bleef lang een zwart beeld hangen. Aangezien ik vakantie en dus zat tijd had en er genoeg geld was gespaard voor een nieuw exemplaar toog ik naar de winkel.

Eentje uitgezocht maar dat bleek het laatste model te zijn. Andere dan maar, ook het laatste model. Uiteinde het showmodel maar het showmodel met jawel...korting. Ik kreeg zo'n €100 korting. Oke, dan dat maar. 

Tevens een aantal attributen gekocht waardoor de modem en het kastje van de provider erachter konden worden bevestigd. Aangezien ik mijzelf niet e.a. zag bevestigen besloot ik de gehele installatie service pakket erbij te nemen. Kost extra maar scheelt mij een hoop stress en nieuwe vloekwoorden. 

Vanochtend was ik als eerste aan de beurt, ik had gelukkig het oude tv-meubel al leeggehaald dus dat hadden ze zo aan de kant. De juiste locatie voor het ophangen van de TV werd uitgezocht en ze gingen aan het werk. Wat was ik blij dat ik die service erbij had gekocht, wat een ellende zeg. Als ik het zelf had gedaan was die tv uit het raam gegooid maar de 2 heren hadden alle geduld van de wereld en ja hoor, na ongeveer 3 kwartier hing het enorme kolos. Hij is gigantisch, een bioscoopscherm is er niets bij. Maar zeer welkom, want ik ben een echte filmliefhebber.

Het enige probleem is dat ik een nieuw kastje voor de tv moet hebben, eentje die op bluetooth werkt want mijn afstandsbediening is niet sterk genoeg om door de tv de zenders te laten schakelen. Voorlopig moet ik dus opstaan om van zender te veranderen. 😂Dat wordt de provider mailen want volgens de heren had mijn provider deze ook al lang in het pakket zitten. Even mailen dus maar.

Maar mijn hemel, er kwamen een kabels tevoorschijn van achter het oude tv-meubel. Wat heb, nee wat had ik er veel. De kabels zijn nu al met meer dan 70% verminderd. De internetkabel was wel 5 meter lang, deze heb ik nu vervangen door een veel kortere zodat deze ook makkelijk achter de tv heb kunnen plaatsen.

Ook heb ik een kabelbox op ama.zon gekocht en die plaatst ik straks op de grond of met speciale plakstrepen op de muur achter de tv zodat ook die kabels niet meer zichtbaar zijn. Het worden er steeds minder. 

Ik had mijn oude bon nog van de tv die nu schroot is geworden en wat bleek, ik had min of meer hetzelfde betaald als wat ik nu heb betaald. Aangezien de tv die ik nu heb 2 keer zo groot is is elektronica in de loop der jaren een stuk goedkoper geworden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten