woensdag 23 september 2020

Shutters opmeten & aanbetaling

 Vandaag was het dan zover, de man van de shutters zou komen. Netjes 5 minuten van tevoren belt hij netjes op en meld dat hij eraan komt. Ik hou daarvan, accuraat, netjes en goede communicatie. 

Eenmaal binnen werd e.a. opgemeten en diverse dingen besproken. Ik had de kleur al uitgekozen maar twijfelde nog een beetje, hij hielp me direct uit de brand. Als ik die ene kleur zou kiezen zou ik spijt krijgen want bij zo'n groot raam zou dat een enorm geel vlak worden. De stalen zijn een stuk kleiner en dan is de kleur niet zo overheersend maar bij zo'n groot vlak. Niet doen dus tenzij ik heel zeker van  mijn zaak was, dat was ik niet dus ik was blij met zijn uitleg. De keuze was daarna snel gemaakt en ik koos voor Silk White. (dat was ook de kleur waar ik het meeste naar neigde)

De volgende keuze die ik zou moeten maken was, hoeveel panelen, 8 of 6. Als ik 6 grotere zou nemen kwam er meer licht in, 8 panelen kon ook maar dat is minder licht omdat er nou eenmaal meer hout zou moeten worden gebruikt. 6 Panelen werd het dus. 

Daarna moest ik beslissen op welke hoogte de panelen onderbroken werden. Ik besloot om precies op de helft van het raam de panelen te laten breken. 

Als laatste en de makkelijkste keuze die ik moest maken was hoe zet ik ze open, een onzichtbare handel, dan zou ik aan de panelen zelf moeten 'trekken' of een hendel die aan de voorzijde zit. Ik heb de laatste gekozen en de reden daarvoor was dat ik dat nu eenmaal mooier vindt. 

Daarna werd het zakelijk, ik moest een aanbetaling doen van €1200. Aangezien alles op maat gemaakt moet worden is de aanbetaling fors maar geen probleem, tot nu toe heeft het bedrijf waar ik deze shutters heb besteld me uitstekend behandeld. Alles is tot nu toe precies zo gegaan zoals we dat hadden besproken en afgesproken.

De aanbetaling is fors en dan weet je het wel, de shutters zijn dus niet goedkoop, de totaalprijs komt uit op bijna €1700 maar aangezien ik heb gespaard voor deze dingen had ik het op de bank. Het was dus geen probleem. Sterker nog, ik heb aan het eind van de rit nog wat over. Als de shutters mij bevallen, laat ik ze ook aan de voorzijde plaatsen maar eerst wacht ik dit af. Ze worden woensdag 23 december geplaatst. Spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten