zaterdag 5 september 2020

Waarde appartement

 Zo heel af en toe kijk ik eens op de woningsite, f.un.da. Gewoon omdat ik wil weten wat mijn huis nu waard kan zijn op papier. De afgelopen 2 jaar verbaas ik mij over de stijgingen in en rondom de buurt. Nu weet ik ook wel dat ik veel geluk heb gehad om in deze dure villawijk een appartement te kunnen kopen maar ik heb er dan ook hard voor gespaard. 

Wanneer ik zeg dat ik in die en die straat woon is negen van de tien de eerste reactie, wauw woon jij daar, doe maar duur. Ik haast me dan altijd om erbij te zeggen, het zijn die kleine appartementjes aan de rand van de wijk. Alsof ik me schaam, dat doe ik niet maar men denkt dan al gauw dat ik bulk van het geld en dat is dus niet het geval. 

Deze week stond er weer een appartement te koop die je eigenlijk met die van mij 1 op 1 kunt vergelijken, alhoewel ik zelf vindt dat de mijne er mooier uit ziet. (is dat niet altijd het geval) Men vroeg als vraagprijs €182.000.....ik werd er stil van, wat krijgen we nou dan, echt! Dat zou betekenen dat ik momenteel een overwaarde heb van €100.000...wtf was mijn tweede gedachte. Op dat moment was ik heel blij met de extra aflossingen die ik elk jaar doe want ook die hebben zeer zeker geholpen bij de enorme overwaarde. Toen ik december 2014 hier introk durfde ik hier niet van te dromen, wat een enorme winst. In 5 jaar tijd heb ik toch veel bereikt qua vermogen. 

Maar ja, ik verkoop de boel niet dus dan blijf ik maar 'op papier' rijk. Ach, ik voel me zo ook heel rijk. Ik woon vlak bij de stad, er is een supermarkt op loopafstand, evenals een groot wandelgebied. Er staan heel veel bomen rondom het appartementencomplex dus voldoende groen in de buurt. Ik ben voor zover ik het weet gezond dus voorlopig verkoop ik het niet. Ik voel me heel rijk. 


6 opmerkingen:

  1. In theorie winst dus naar helaas is niet alleen de verkoopprijs van jouw stulpje omhoog, ook van andere huizen. Dus als je je appartement verkoopt, betaal jij ook meer voor een ander huis...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt maar in mijn geval zorgt alleen al mijn straatnaam voor een hogere prijs. Maar ik verkoop toch niet dus het is allemaal waarde op papier.

      Verwijderen
  2. Fijn gevoel toch? Veel beter dan dat je woning onder water staat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch leuk om te weten zeg. Een goede investering is je appartement dus.

    BeantwoordenVerwijderen