woensdag 20 mei 2020

APK kosten

Woensdag 13 mei heb ik voor het eerst mijn autootje naar de garage gebracht die ik had uitgezocht nadat 'mijn' garage ermee gestopt was. Ik was zeer tevreden over de gang van zaken omtrent het schadeverhaal van augustus vorig jaar dus ik wil ze een kans geven.

Het werd een APK en een kleine onderhoudsbeurt. Ik bracht de auto s'ochtends om 09.00 bij de garage, kon de sleutel in een bakje droppen en weer gaan. Normaal moet ik altijd mijn kentekenpapieren achterlaten maar in dit geval hoefde dat niet, ze konden alles op internet nakijken. In plaats van 1,5 meter afstand was het in dit geval 5 meter afstand, ach het geeft niet. Als zij het zo willen en het kan waarom ook niet. Veiligheid voor alles. 👍

Afgesproken dat wanneer het bedrag boven de €350 uitkomt ze even bellen zodat ik er op voorbereid ben. Het werd €475, bougies & blabla band ingescheurd door droogte. Dat is dan weer een rib uit mijn lijf. Toen ik mijn auto ophaalde vertelde ze me dat de rekening zou worden opgestuurd. Ze deden alles om het contact tot het minimum te beperken.

Een geluk bij een ongeluk omdat ik deze maand en vorige maand vrij zuinig heb geleefd o.a. vanwege het feit dat er veel niet open was en je daardoor ook niet ongemerkt van die kleine bedragen aan ditjes en datjes uitgeeft kan ik het complete bedrag van mijn lopende betaalrekening betalen en dan hou ik nog e.a. over. Elk nadeel heeft zijn voordeel, alhoewel ik in dit geval het corona voordeel liever niet had gehad, het heeft teveel ellende voor zoveel gezinnen gebracht.


2 opmerkingen:

  1. Het is altijd weer een vervelende kostenpost, de APK, maar het geeft me ook wel een gerust gevoel dat de auto daarna weer op orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt ik denk dan weer zo kan ik de winter wel weer doorkomen

      Verwijderen