woensdag 21 augustus 2019

Lekkage deel 4 (ofzo)

Het installatiebedrijf is geweest, de oorzaak is gevonden. Het probleem ligt inderdaad bij de bovenburen, echter is het niet hun WC maar de wastafel. Samen met de bovenbuurvrouw hebben we e.a. getest en ja, hoor daar kwam de regenbui naar beneden.

De monteur vermoed dat het de T-splitsing is van hun wastafel en daar zullen hun dus voor moeten zorgen of liever gezegd hun verhuurder. Gelukkig was deze al door mij op de hoogte gehouden en die gaat nu datzelfde installatie bedrijf inhuren zodat de lekkage aan de T-Splitsing wordt opgelost.

Hij is echter in Spanje op vakantie maar via de mail en telefoon kan een hoop. Direct nadat de monteur was geweest heb ik hem via de mail ingelicht en hij antwoordde vrijwel direct terug. Hij vroeg of hetzelfde installatiebedrijf ook bij zijn verhuurde woning kon komen, dat scheelde hem weer een zoektocht naar een ander installatiebedrijf. Ik heb direct het telefoonnummer van het installatiebedrijf naar hem opgestuurd dat scheelt hem al weer zoeken op internet.

Hij zal zelf een afspraak moeten maken omdat ik me daar niet mee zal gaan bemoeien, het is zijn huis en zijn huurders daar kan ik niet voor gaan beslissen. Maar ik moet eerlijk bekennen, dat zal wel gaan gebeuren, hij is vrij snel daarin ondanks het feit dat hij op vakantie in Spanje is.

Het is een hele opluchting dat er niet aan mijn kant gebroken gaat worden, het is nadat het is gerepareerd alleen een kwestie van het plafond laten maken. Ook het feit dat het niet het niet de riolering van het toilet betrof was een hele opluchting.

1 opmerking:

  1. Fijn dat de oorzaak bekend is. Hopelijk zijn je buren of de eigenaar hiervoor verzekerd. Je kunt dan de schade indienen bij hun verzekering. Bijvoorbeeld de kosten van de loodgieter en een nieuw plafond e.d. Succes met de afhandeling.

    BeantwoordenVerwijderen