donderdag 9 mei 2019

Spaarpotjes

Als sinds een 'eeuwigheid' heeft mijn bank de mogelijkheid om spaarpotjes te maken. Nu hebben ze een nieuwe website en de spaarpotjes waren eigenlijk min of meer vergeten. Een beetje het ondergeschoven kindje zo te zeggen.

Maar nu hebben ze het e.a. aangepast en ik ging vorige week aan de slag. De spaarpotjes van 1 rekening werden weer geactiveerd en ik probeerde dit ook bij de andere te doen. Dat lukte niet, ik moest eerst de rekening omzetten naar een internetspaarrekening om de potjes te kunnen activeren , geen probleem was ik toch al van plan. (deze 2e rekening is er eentje van voor de tijd van de spaarpotjes en ik gebruikte die rekening om te sparen voor spullen in mijn woning, vorige eeuw dus)

Ik moest daarna 24 uur wachten (dat werden er iets meer maar goed) om alsnog de potjes te kunnen activeren. Dit moet ik wel doen omdat op een gegeven moment de 'oude potjes' gaan verdwijnen. Ik zag tot mijn stomme verbazing dat er nog iets was bijgekomen. Je kunt nu precies zien hoeveel procent je al bij elkaar hebt gespaard en dat is heel leuk om te zien maar vooral heel bemoedigend en het geeft de burger moed om vooral door te gaan. (vooral als je ziet dat je al over de helft ben van het bedrag wat nodig is om hele mooie shutters kopen en te laten installeren)

Alles is nu weer verdeeld en met de nieuwe website kan ik nu direct zien wat ik heb, waarvoor en hoeveel ik nog moet zonder hiervoor eerst naar een volgende site te moeten klikken.


2 opmerkingen:

  1. Het klinkt dus wel als een verbetering als ik dat zo lees. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat ook bij Rabobank? Ik vind die nieuwe potjes wel echt veeeeel handiger dan de vorige in elk geval :D

    BeantwoordenVerwijderen