zondag 26 mei 2019

Kringlooprondje

Ik was al een tijdje niet meer in de kringloop geweest, zo'n week of 3 geleden was ik daar voor het laatst. Op mijn vaste vrije dag vond ik het maar weer eens tijd, ik had gekeken op de FB site van hun lunchroom en de aanschuiftafel had die dag, kip schnitzel, patat en een salade voor €2,50. Aangezien ik die ochtend al wist dat ik totaal geen zin had in koken besloot ik daar maar te gaan eten.

Je besteld de maaltijd bij de kassa, betaald en loopt vervolgens naar een grote tafel in het midden waar de lepels en vorken al in een grote bak liggen. Het drinken staat ook al op de tafel evenals de bekers. Ze brengen het bord met de maaltijd naar je toe en voor de rest zorg je maar lekker zelf. Daarom kost het ook maar €2,50 en je krijgt een bord vol hoor, ze zijn daar niet kieskeurig in. Als ik ga dan ga ik meestal zo rond 12.00 omdat het risico bestaat wanneer je later komt het op is en wanneer dat het geval is heb je gewoon pech.

De avond ervoor zetten ze de maaltijd op hun FB-site en dan kun je zien wat je de volgende dag bij de aanschuiftafel te eten krijgt. Als het een beetje een populaire maaltijd is dan is het echt wie het eerst komt heeft geluk en anders ....je raadt het al pech.

Na afloop doe ik meestal even een rondje kringloop en dan vervolg ik meestal mijn weg naar mijn ouders voor een kop koffie waarna ik weer richting mijn huis vertrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten