donderdag 2 mei 2019

Interne vacature

Op mijn werk is er vorige week medegedeeld dat er een nieuwe functie beschikbaar komt. Men wil vaste gezichten bij de ingang van ons gebouw. Er zijn 3 vacatures voor receptioniste beschikbaar gekomen. Men wil dit met interne en nieuwe externe mensen opvullen. 

Het is een functie voor 36 uur (meer dan ik nu heb) en het is dan de bedoeling dat je bij de nieuwe ontvangstbalie je werk doet. Je ontvangt bezoekers, toeristen en je doet licht administratief werk. Ik zat te dubben, zal ik wel of niet solliciteren. Het past niet in mijn plan om hoe ouder ik wordt hoe minder uren ik wil gaan werken. Maar dat gezegd hebbende meer uren betekent meer geld zodat ik sneller mijn hypotheek kan aflossen zodat ik sneller kan stoppen met werken. Ik had dus een dilemma. 

Ik nam me voor om het weekend te gebruiken om mijn cv te maken en er over na te denken. Ik stuurde nog een mail naar mijn afdelingshoofd met enkele vragen en na het weekend wist ik het. Ik doe het niet, het betekent weliswaar meer geld maar ik vermoed dat ik op den duur daar niet op mijn plaats zal zitten. 

Het betekent ook dat ik andere taken op mijn werk moet opgeven en laat ik dat nou niet willen. Wat ook niet helpt is dat ik dan in een andere belastingschaal val en de belasting een groot deel van dat extra geld in pikt. 

Toen de vacature voor de functie bekend werd dacht ik voor 50/50 ik doe het, ik doe het niet. Na het weekend was het al 70/30 en in de aflopen dagen heb ik mijn definitieve beslissing gemaakt. Ik doe het niet. Het heeft me wel wat opgeleverd, ik heb nu een up-to-date cv. Die kan ik gebruiken om eventueel ergens te solliciteren mocht ik iets heel moois zien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten