zaterdag 23 februari 2019

Meterstanden 2018/2019

Al sinds de vorige eeuw van af het moment dat ik op mezelf ging wonen hou ik mijn meterstanden bij, hierdoor kan ik zien of we een strenge winter hebben of als er ergens een lek ontstaat (tot nu toe gelukkig nog nooit ook maar iets van een lekkage gehad) m.a.w. ik hou het bij. Ik hou van dit soort lijstjes.

Dit heb ik natuurlijk ook gedaan sinds ik hier ben komen wonen, in vergelijking met vorig jaar hebben we, tot nu toe een winter van helemaal niets. Er is 1 week geweest waar de meterstanden min of meer gelijkwaardig waren aan die van vorig jaar. De meterstanden in 2019 zijn tot nu toe een enorme meevaller, soms per week tot wel 25 kuub minder gestookt dan vorige jaar omstreeks dezelfde tijd.

In week 5, 2019 was het 24 kuub minder dan 2018. In week 6, 2019 maar liefst 28 kuub minder dan in 2018, het was vorig jaar toen heel, heel koud. In week 7, 2019 17 kuub minder dan in 2018. Nou dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt nog eens in de jaarrekening. (een voordeel met al die verkeerd gebruikte energie berekeningen van het kabinet)

Normaal is het verschil tussen het lopende jaar en het jaar ervoor maximaal een kuub of 6 in mijn voor of nadeel maar dit jaar is het wel heel erg extreem. (in mijn voordeel, gelukkig) Wat natuurlijk ook meehelpt is het feit dat we een kwakkel winter hebben maar ook dat er sinds april dit jaar overal dubbelglas in zit.

We kunnen natuurlijk nog altijd vorst krijgen maar het begin van 2019 is veel belovend qua gasverbruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten