zaterdag 17 november 2018

Extra hypotheekaflossing weer geregeld.

Daar ging hij deze week weer, de jaarlijkse extra hypotheekaflossing. Dit jaar wordt dat €2500. De maandelijkse hypotheekbetaling zal per 1 januari 2019 van €474 bruto naar €461 bruto gaan. Dat scheelt me weer €13 per maand. Alle beetjes helpen. Volgend jaar zal ik naar alle waarschijnlijkheid 'gewoon' weer €3000 aflossen, misschien wel meer omdat ik dit jaar niet de €3000 vol kon maken maar direct na de extra aflossing al wel weer een goede spaarstart heb gemaakt. Het moet dan in 2019 natuurlijk wel allemaal mee zitten.

Ik had gehoopt dat het totaalbedrag van de hypotheek net onder de €90.000 zou komen maar zo te zien zit dat er net niet in. Ik krijg begin volgend jaar nog wel een up-date en wellicht dat hij er dan onder zit omdat hier dan ook de 'normale' aflossing dan in verwerkt zit.

Ik heb zoals ik al zei echter al wel weer een goede start gemaakt. Er komt dit jaar al weer zo'n €200 in het potje aflossing terecht. Ook krijg ik een klein beetje een eindejaarsuitkering wat ook weer daar naar toe zal gaan. Deze maand hou ik niets over op mijn betaalrekening maar dat geeft ook niet maar dat betekent wel dat er niets extra's vanuit die rekening naar het aflossingspotje zal gaan.

Ondanks het feit dat het volgende maand weer een dure maand ( op de een of andere manier is het dat toch altijd weer wel) wordt zal ik toch proberen om de hand op de knip te houden. Ik ben super gemotiveerd geworden om extra te sparen om te kunnen aflossen. Ik moet echter oppassen dat ik niet te ver door sla. Hopelijk wordt het een goed aflossingsjaar.

2 opmerkingen:

  1. Mooi alle beetjes helpen en zo ga je toch naar 0
    Zelf heb ik gisteren 17400 extra afgelost en ga nu naar 154€ bruto per maand.
    Nu eerst maar weer sparen.
    Ook dit scheelt maar 32€ bruto en 20€ netto naar beneden.
    Had er moeite mee omdat het zo weinig scheelt maar toch gedaan.
    Nu nog 82600 er gaan.
    Eind volgend jaar maar weer kijken voor extra aflossing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Scheelt toch weer 13 euro per maand hoor! Langzaam aan is niet zo erg. Wij willen binnenkort ook beginnen met extra aflossen.

    BeantwoordenVerwijderen