zaterdag 3 november 2018

Andere medicijnen

Ik had het al eerder vermeld dat ik de laatste paar maanden erg veel last had van mijn luchtwegen. Ik denk persoonlijk dat er ook wat stress bij komt kijken. De hele situatie met mijn vader, ziekenhuis in en uit helpt natuurlijk niet.

De huisarts adviseerde om een luchtwegentest te doen. Zo gezegd zo gedaan. Ik mocht een dag van te voren geen medicijnen in nemen om een zo accuraat mogelijke uitslag te krijgen. Wat bleek, ik lag zonder medicijnen net onder het gemiddelde en met medicijnen net boven het gemiddelde. De dame in kwestie die de test afnam vond dat ze eerst met mijn huisarts moest overleggen en zou daarna contact met mij opnemen.

De medicijnen die ik nu inneem wanneer dat nodig mocht zijn bleken verouderd en bovendien niet helemaal geschikt bij het type benauwdheid dat ik heb. Het bleek dat deze medicijnen meer gebaat waren met onderhoudsdoseringen en niet zoals ik het gebruik namelijk wanneer nodig.

De nieuwe die ik zou krijgen indien de huisarts hiermee akkoord zou gaan zouden al binnen een paar minuten helpen en niet zoals mijn oude medicijnen pas na geruime tijd. Afgelopen woensdag sprak de assistente mijn voicemail in en legde uit dat ik vanaf donderdag mijn nieuwe medicijn zou kunnen ophalen.

Donderdag toog ik naar de apotheek en na uitgebreide uitleg (tja, ik betaal hiervoor dus waarom ook niet) ging ik naar huis. Aangezien ik de nieuwe medicijnen niet direct nodig had kon ik rustig even zelf de gebruiksaanwijzing lezen. Een ding staat vast, ik hoef een stuk minder 'troep' mee te sjouwen. De nieuwe medicijnen zitten al in het apparaat verwerkt i.p.v. dat ik ze er per stuk in moet duwen.

Die avond heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de medicijnen en ik moet zeggen ze werken inderdaad veel sneller dan mijn oude. Aangezien ik nog geen afscheid kan nemen van mijn oude sleep ik die ook nog overal mee naar toe. Vraag me niet waarom, angst denk ik, angst om problemen te krijgen met mijn luchtwegen en nog niet voldoende vertrouwen te hebben in de nieuwe medicijnen. Kwestie van wennen denk ik, het zal vanzelf slijten.

Eerste indruk van de nieuwe medicijnen zijn goed, het werkt snel en goed. Nu er nog aan wennen en meer vertrouwen opbouwen dat het ook daadwerkelijk zijn werk doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten