donderdag 3 mei 2018

Onverwachte autoschade

Woensdagochtend ging ik eindelijk weer eens sporten, na al het klussen en schilderen had ik eindelijk eens geen afspraken staan of hoefde ik niet op werklui te wachten. (die vervolgens niet komen) Ik stapte in mijn auto en zag een briefje onder de ruitenwisser zitten. Wat nu dan weer ? Ik pakte het eraf en er was een mobiel nummer met een korte tekst opgekrabbeld.

Ik heb schade aan uw auto gereden, bel me zodat we het kunnen regelen.

Snel controleerde ik mijn auto en ja hoor, linksvoor zat een behoorlijke deuk. Natuurlijk baalde ik maar ik zou en moest nu toch echt gaan sporten, ik was het zat de dode energie moest eruit. Dus eerst sporten, gelukkig reed de auto als vanouds en waren er geen ongemakken met los of vastzittende onderdelen. Eenmaal thuis gekomen eerst maar eens gebeld, het bleek gedaan te zijn door een werknemer die aan de overkant werkte.

In de auto had ik mezelf al voorgenomen om niet kwaad, boos of iets anders te worden want het was immers maar blikschade en hij had toch netjes zijn nummer achter gelaten. Dat ging nog goed ook, zoals je merkt groei ik niet alleen professioneel maar ook persoonlijk. Formulier werd ingevuld en ik maakte een foto van datzelfde ingevulde formulier en voor de rest was dat het. De man in kwestie was beleefd, netjes en al met al gewoon een lekker ding. (he, ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten)

Alles ingevuld en hij zou alles opsturen en de scan ook naar mij sturen. Het zat me toch niet lekker, was dat alles, moest ik ook niet wat doen. Dus die middag mailde ik toch maar even naar mijn rechtsbijstand en vanochtend nog even naar mijn verzekering. Ik had de laatste wel gebeld voor uitleg maar dat verstond ik niet goed en het enige wat ik echter hoorde waren allerlei  'dingen' die zij NIET voor mij gingen doen, lekkere binnenkomer dacht ik nog aan de telefoon. Ik wil het echter toch weten, de auto kan ik nog wel gebruiken, dat rijdt wel maar als het 'gratis' kan worden verholpen dan graag maar wat moet ik nog verder doen. Ik wil weten of ik moet wachten, moet ik initatief nemen en alvast de schade laten opnemen en waar moet ik dat dan doen en ga zo maar door.

Je leest het goed, ik heb hier werkelijk de ballen verstand van. Indien je mij kunt voorzien van hoe en wat hoor ik het graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten